‘ועתה כתבו לכם את השירה הזאת’. בפשטות הכוונה לכתיבת פרשת האזינו” אולם הרמב”ם לומד מכאן על החובה הכללית לכתיבת התורה. במילים אחרות” התורה נקראת שירה. שירה זהו מבט עמוק על המציאות” לא רק בצד האינטלקטואלי אלא גם בממד העומק הרגשי” מבט שנוגע בחיים. יהודי אמור להביט על כל המציאות מתוך עומק. כאשר אדם מביט על מערכת היחסים בינו לבין חבריו הוא לומד סדר נזיקין; כאשר אדם מביט על מערכת היחסים בינו לבין חפציו הוא לומד סדר טהרות; כאשר הוא מביט על מערכת היחסים בינו לבין הטבע הסובב אותו הוא לומד סדר זרעים וכן הלאה.
גם שבת תשובה” העומדת לפתחנו” היא שבת מלאת שירה. רבנו יונה בספר שערי תשובה מדבר על כך ששבת זו נועדת לבחינה מחודשת של כל שבתות השנה שחלפה” להביט עליהן במבט של עומק וקדושה. זהו גם עניינו של יום הכיפורים – לקחת את כל פרטי החיים של השנה שעברה” הווידויים” הנדרים” הכישלונות – ולשזור אותם בהרמוניה של שירה וכיפורים. שירה של כיפורים.