פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > אולי נפסיק להתנשא

אולי נפסיק להתנשא

בזמן האחרון נכתבו מאמרים רבים המרימים על נס את הציבור הדתי לאומי” בתור יהדות אמת” הלכה אמיתית” וכן שאר טפיחות שכם עצמיות” כיוון שהוא שומר על הוראות הבריאותיות בעת קורונה” לעומת הציבור החרדי המזלזל בהן” וכולי” וכולי.
זו דרך מעולה ליצור פילוגים באומה” להעמיק פילוגים באומה. זו גם דרך בזויה של הכללות” שבה הלכו נגדנו האנטישמים בכל הדורות” באומרם” שאם יהודי אחד גנב” אז כל היהודים גנבים. אז קודם כל יש להעמיד את העובדות על אמיתתם. לא כל החרדים מזלזלים בהוראות” ולא כל הדתיים הלאומיים מקפידים עליהן” וגם לא כל החילונים מקפידים.
לגופו של עניין” איננו חכמים יותר ולא צדיקים יותר מרבנו הרב צבי יהודה” שמעולם לא השתמש בביטוי ‘דתיות לאומית'” אלא השתמש בביטוי תורה. כמובן” אפשר לחלוק בשם תורה” אפשר להילחם נגד דעות בשם התורה” אך אין להשמיץ ציבור שלם בשם התורה.
ובזה הוא הלך כמובן בדרכו של מרן הרב קוק במאמרו “מסע המחנות” (מאמרי הראיה)” על החורבן הנורא” מכך שכל קבוצה סוברת שאצלה כל האמת” כל היושר וכל הצדק.
גם אני הדל” לפעמים שואלים אותי בשיעור: “למה הציבור שלנו…”” אז אני מפסיק בנימוס את השואל: “למה הכוונה – הציבור שלנו?”. וכיון שהוא מגמגם” אני מוסיף: “הציבור שלנו” זה כל עם ישראל. לא בריטים ולא אמריקאים” אלא עם ישראל כולו. עכשיו” בבקשה” מה שאלתך?”. אז הוא משתתק ושאלתו נעלמת כלא היתה.
לכן אנא” לחדול להתנשא. לא לומר וידוי בגוף שני: אתם אשמתם” או בגוף שלישי: הם אשמו” אלא בגוף ראשון: אשמנו. לא להדגיש את מעלותינו” אלא את חסרונותינו” וללמוד ממעלות של חברינו.
יש הרבה ללמוד מהחרדים” דבר שמרן הרב קוק חשש שיוחלש” כלומר – יראת השמים (אגרות שעח). מה פירוש יראת שמים של החרדים? הקפדה על קלה כחמורה” והקדשת כל זמן פנוי ללימוד תורה. הלוואי על כל עם ישראל.
ודאי שראש הכל הוא פיקוח נפש” אך אין לשכוח שפיקוח נפש כולל פיקוח נשמה.
ולסיום” משל סוד הצ’ולנט. יהודים רבים ברוסיה ובפולין היו מאוד עניים. כיצד הכינו סעודת שבת מפוארת? קנו כמה עצמות יבשות” תפוחי אדמה כמושים” שעועית שהתייבשה כליל” ועוד מאכלים כאלה שאינם ראויים לבוא לפה. שמו בסיר סגור” וזה התבשל כל השבת. ויצא מאכל אשר טעמו כטעם גן עדן. כיצד קרה הנס הזה? כל הטעמים של כל המאכלים יצרו יחד הרמוניה אדירה.
כך ריבונו של עולם החליט” שדי לו עם פילוגים בעם ישראל” לכן סגר את כולנו בסיר לחץ שנקרא ארץ ישראל” הכניס בפנים כל מיני קבוצות” שכל אחת כשהיא לעצמה לא שווה הרבה. וכל קבוצה זועקת: אוי לי מהקבוצות האחרות” תנו לי לצאת מפה! אבל ריבונו של עולם סוגר היטב את הסיר. וכך נוצר עם ישראל נפלא” מורכב בכל המעלות” עם טעם גן עדן.
אני אוהב אותך עמי” אני חולה אהבה עליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן