פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > אמא מודרנית

אמא מודרנית

בשבועות האחרונים הועלו ספקות לגבי מקומה של האם בחברה המודרנית. נקודות מבט מזווית אישית נידונו בגליונות כיפה על כוחות הנפש והעוצמות שנתגלו באישה בשנים האחרונות” ועל הצורך שלה היום לתרום מכוחותיה וכישוריה לחברה.
הורים רבים מנסים לשכנע את עצמם שתינוקות וילדים שמחים אצל המטפלת או הגננת” “הם ממש קופצים לזרועותיה”” “הם אינם זקוקים להורים שלהם”” “היא ממש שמחה ללכת לגן”… אולם בגיל הינקות ובגיל הרך ילדים ותינוקות לא צריכים גן ובודאי לא עד שעה 16:00! בגיל הזה ילדים זקוקים וצריכים בעיקר אמא” ודווקא בעידן המודרני ילד צריך “מלא” אמא” כדי למלא אותו בביטחון” לנסוך בו אמון בעצמו” להתלהב ממנו” לבנות “עצמי” חזק עם גבולות” אמא” שתכין תשתית של מערכת ערכים יציבה ועמידה מפני רוחות מודרניות.
אלא שהיום הבית מנוהל בשלט רחוק” החברה המודרנית מציעה תחליף אמא כמו “כסף” “מחשב” או “אייפון”. האייפון הפך לעגל הזהב של הדור ואין הורים שיעמדו עם תמרור עצור! הם עובדים שעות רבות כדי לספק את הצרכים של עצמם וצרכים חומריים” רצים לפסיכולוגים” ליועצי נישואין” למטפלים משפחתיים” ולכל מיני ‘אלטרנטיביים'” ומאבחני ליקויים… תעשיה שלמה מתפרנסת על גבם של הילדים “נעדרי אמא ואבא”” ילדים שבסה”כ מבקשים ומתגעגעים לדבר הכי בסיסי להם מגע מסור של אמא” נוכחות וחיבוק.
אמנם נכון שהאישה היום יכולה להגיע עם כישוריה לתפקידים רמי מעלה” הדורשים כוחות נפשיים ושכליים” וזה מפתה” אולם הכוחות הגדולים והכישרונות צריכים לצאת קודם כל בתוך הבית” ליצוק אותם מלכתחילה על הילדים והמשפחה” תרומת האם לחברה היא קודם כל בתוך המשפחה” משפחה בריאה מייצרת חברה בריאה. העולם המודרני מעוות” יוצר תמונה שקרית” התפיסות על התפתחות האישה וההכרה בכוחותיה יוצרות בלבול טוטאלי בכל מה שקשור לאבהות ואימהות. אנו עדים לתחלואי הדור – חוסר בטחון” חוסר מימוש עצמי” חרדות” והאויב הגדול שמכרסם את יסודות המשפחה – אחוזי הגירושין.
אימהות בעלות קריירה מתקשות למצוא איזון בין הצורך במימוש עצמי – פיתוח קריירה” לבין צרכי הילדים” הבית והמשפחה. התחום האישי” האינדיווידואלי” האגוצנטרי” מושך מאד. היא עסוקה בעיקר בצרכים ובאינטרסים שלה. לא מצליחה להתפנות לצרכי הילדים” וכשיש מתח רב בין הצרכים שלה לצרכי הילדים היא תרגיש אשמה ותאשים את הילדים שמפריעים לה.
אימהות חוזרות מהעבודה לחוצות” מרוקנות” חסרות סבלנות. הילדים הופכים לעול כבד מנשוא” וגדלים עם תחושת תסכול” אז מפנים את הכוחות החיוניים שלהם כדי להיאבק על מקומם.
אכן זה נשמע מיושן” לא חדשני לדור של נשים משכילות”להגיד: שובי להיות עקרת בית” התכנסי פנימה” גם יהיה קשה להחזיר את הגלגל אחורה. זו סוגיה שקשורה למהות האישה” לא לומדים אותה מתוך ניסיון של אחרות” וגם אי אפשר לצמצם את מעמדה של האם בגלל נסיבות המציאות המודרנית. ישנם דברים המוטבעים במהות האשה-האם” זו הסגולה של אם בישראל” תעצומות הנפש שיש בה” היכולת להרגיש בחושים החדים שלה איפה היא מאבדת את טבעיותה” האינסטינקטים הבריאים שלה להתנהל על פי “ספר פנימי” שמכוון אותה כיצד לשמור על שלום משפחתה.
היום זקוקות הנשים בעיקר לחזק את הביטחון והאמון ביכולתן כאימהות. עליה להרגיש בטוחה בבית” להשלים ולקבל שתפקידה הראשי כאשת קריירה הוא גידול הילדים” ומתוך כך השפעתה על עיצוב פני הדור והחברה היא לאין ערוך. משימת דור הנשים היום בעידן המודרני – לתקן את המעוות” ולהשקיע את כוחות הנפש” הרוח והשכל הגדולים” בבניין המשפחה והאומה.
hadasage@walla.com

תגיות: אמהות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן