פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > שינוי מן האמת בנישואים: מאמר מאת אסתר אברהמי

שינוי מן האמת בנישואים: מאמר מאת אסתר אברהמי

מספר פרק בסדרה : 17
כאילו להתחיל מבראשית הרבנית אסתר אברהמי
גבולות הזוגיות בנישואין: אסתר אברהמי

החיים בכלל וחיי הנישואין בפרט” מלאים ברצף התמודדויות מסוגים שונים. באהבתו יתברך” הוא שולח לנו את ההתמודדויות הללו” כדי שנתגדל על ידם ונבטא את ייעודנו בעולם. חלק מההתמודדויות הן” לחיות את האמת עם כל הניסיונות שה’ שולח. לעומת זאת” יש מצבים שיש זוגות ש”מסדרים את האמת” כדי להרגיע את עצמם” לפי האינטרסים האישיים.
גיל וגילה התחתנו מתוך מגמה משותפת” לחיות מתוך גילוי אמיתי ולשתף בכל מה שקורה. לכן גיל שיתף אותה בכך שהוריו לא מרוצים מהבחירה שלו ומנה בפניה את החסרונות שהוריו מוצאים בה. גילה נפגעה מאד וכעסה עליו בכל פעם שנסע לבקר את הוריו” בטענה שהם הורסים להם את הזוגיות. גיל הבטיח לה בלית ברירה” שלא ייסע לבקר אלא יסתפק בשיחות טלפון קצרות. “אין לי אמון בו. תביני” הוא משקר לי בדברים קטנים ומי יודע אם הוא לא מרמה אותי בדברים גדולים… אני לא יכולה לחיות איתו ככה…”. גיל נע בחוסר נוחות בכיסא והיא המשיכה: “אתן לך דוגמא. הוא אומר שנוסע לקניות” אבל הוא מתעכב. אני מתקשרת ושואלת איפה הוא. עונה שהוא עדיין בקניות. למחרת פגש אותי חבר ילדות שלו ואמר שהיה כיף לו לפגוש את גיל אצל ההורים שלו… את מבינה? וזאת רק דוגמא אחת…” גילה הביטה בו בבוז וגיל אמר בשקט: “היא לא מרשה שאסע לבקר את ההורים שלי” כי היא נפגעה מהם ואני מוכרח לראות אותם. זה כיבוד הורים. אני לא מספר לה” כדי שלא נריב בגלל זה. אז אני עושה סיבוב קצר אחרי קניות” רק שיהיה לי שקט ממנה… היא לא מבינה שהיא אוסרת עלי דברים שאני לא מוכן לזה…”
גיל שיתף את אשתו בעובדות שלא היה ראוי לשתף. עובדות אלו הזיקו והרחיקו ביניהם. לכן הוא הגיע למסקנה שכדי ליצור שקט ושלום בית” עדיף לעקוף אותה ויחד עם זאת הוא עוקף את הקונפליקטים” במקום להתמודד ולהגיע להבנות והסכמות.
“אני לא מבין”” אמר גיל מתוך תסכול. “רציתי להיות כל כך גלוי איתה וסיפרתי לה הכול. בסוף אני סובל מזה. אז לספר את האמת או לא לספר? גם כך וגם כך אני מזיק לעצמי. אני לא יודע כבר איך אני צריך להתנהג…”
מהי אמת? זו תורה גדולה. האמת” אינה העובדות הקיימות. האמת היא מה שמתאים לרצון האלוקי. ייתכנו עובדות שהן הפך הרצון האלוקי. הקב”ה אמת וחותמו אמת. ה’ השליך אמת ארצה” כדי שאמת מארץ תצמח. כדי שנתמודד עם המציאות ונכוון את העין של מטה לעין של מעלה. מכיוון שה’ אלוקינו ה’ אחד” כל מה שיוצר אחדות וקירבה” מתוך שאיפה לרצון ה'” זוהי האמת. לכן שינה הקב”ה מדברי שרה אמנו. לכן שינתה רבקה אמנו את העובדות” כי יעקב צריך לקבל את ברכת יצחק אבינו.
גיל למד שמכיוון שדברי הוריו עלולים ליצור ריחוק וכאב לגילה” הוא לא היה צריך לספר לה. זו התמודדות שלו מול הוריו. לעומת זאת” ביקור אצל הוריו כזכות בסיסית” שאינה פוגעת באחדות של שניהם” תיצור שלום ואחדות בינו לבין הוריו ובין שניהם” מתוך הבנה והסכמה. כדי להגיע להסכמה ואחדות עם אשתו” הצעתי להם דרכים לגילוי אמיתי:
” לשתף אותה בהשקפת עולמו ולהקשיב להשקפת עולמה ביחס לקשר ההורים עם הזוג וליצור עמדה אחידה שמתאימה לשניהם.
” לבטא את הקשיים שלו ולהיות קשוב לכאב של אשתו על יחס הוריו כלפיה.
” למצוא דרכי התנהלות מוסכמים על שניהם שיאפשרו לכל אחד תחושת בחירה” נוחות ורווחה נפשית.
גיל וגילה” עברו בפגישות מסע מפרך ומרתק כאחד. בגילוי ההדדי עם כל הכאב ואולי דווקא משום כך” הם חוו קרבה גדולה זל”ז.
“הרגשתי על בשרי מהי אמת ומהו שקר ושהכוונה הטובה והנוחות שלי” רק יצרו בעיה עמוקה יותר”” אמר גיל.
וגילה הוסיפה:” הסיפור עם ההורים הוא רק דוגמא. מאמינה שנשתדל ליישם את הכללים על כל נושא. קלטתי שהצדק האישי שלי” אם הוא לא מתואם עם בעלי” רק יוצר שקרים וריחוק. זה לא משתלם ולא אמיתי… באמת”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן