פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הדרה או האדרה – על מעמד האשה ביהדות

הדרה או האדרה – על מעמד האשה ביהדות

אין ספק שנושא מעמד האשה ביהדות” ומתוך כך היחס לזוגיות ולמשפחה בעם ישראל עולה לדיון ונמצא תדיר על הפרק. אך נראה שבחודשים האחרונים בעקבות סוגיות שעלו לדיון בתקשורת הפך נושא זה לזירת התגוששות והתנגחות בין ציבורים שונים ותפיסות שונות. הסכנות כתוצאה מהויכוח החד והנוקב בעניין זה הן גדולות מאוד” והנזקים עלולים להיות מרחיקי לכל ובעלי השפעה מכרעת על מעמדנו כחברה היות שנושא זה הוא אחד היסודות בחייו של כל אחד מאתנו” יסוד חשוב שהוא נפגש עמו במציאות היומיומית.
לכל מי שלמד ועסק בנושא זה בצורה מסודרת” ובירר את תפיסתה של היהדות/התורה/רבש”ע בעניין זה” אין ספק שבסיס ההתקפות על מה שמכנים היום “הדָרַת נשים” מהמעמד הציבורי והפרטי” הוא תוצאה מאירועים שונים העולים לתקשורת מדי יום” ובהן נעשות לפעמים טעויות קשות הן מצד ה’מתקיפים’ והן מצד ה’מותקפים'” כתוצאה מחוסר ידיעה” עד כדי בורות מוחלטת בנושא זה. בורות זו מציגה לפנינו את העניין בצורה שטחית ושקרית.
בנוסף למאורעות העולים על בימת הדיון הציבורי” מצוטטים מאמרי חז”ל המוצאים מהקשרם” הנראים כאילו מזלזלים וגרוע מכך אף מואסים ומבטלים את מעמדה של האשה ביהדות” בידי הציניות האינטלקטואלית והפמיניזם המודרני” ככלי מלחמה ומתפשטים כאש בשדה קוצים להוכיח את ‘הפרימיטיביות היהודית החשוכה'” והכל מחוסר הבנה ושטחיות” הנובעת מחוסר לימוד ובירור מעמיק ורחב בנושא.
משפטים כמו “כיוון שנבראה האשה נברא שטן עמה” מסקנה – האשה כשטן. או “כל המרבה שיחה עם האשה סופו יורש גיהנום” מסקנה – יש להתרחק ממנה לגמרי. או “נשים דעתן קלה” מסקנה – האינטליגנציה הנשית שואפת לאפס או “אין חכמה לאישה אלא בפלך” מסקנה – זה כשרונה היחיד…
לפיכך בעז”ה נחל לעסוק בפינה זו בבירור שיטתי ומסודר של מעמדה האמתי והחשוב של האשה ביהדות וממילא על ההשלכות בחיי הזוגיות” המשפחה והחברה כולה.
המשך בפינה הבאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן