פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > להרים את המבט

להרים את המבט

אחי יוסף הולכים ומסתבכים בירידתם לשבור שבר במצרים. הם מאשימים זה את זה וכועסים זה על זה” ככתוב “ויאמרו איש אל אחיו אבל אשמים אנחנו על אחינו אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו” על כן באה אלינו הצרה הזאת” (בראשית מב כא)” לעומת יוסף הצדיק הרואה בירידתם של האחים למצרים הצלה גדולה “וישלחני אלקים לפניכם לשום לכם שארית בארץ ולהחיות לכם לפליטה גדולה” (מה ז)” “ואתם חשבתם עלי רעה אלקים חשבה לטובה למען עשה כיום הזה להחיות עם רב”.
יוסף רואה בעיני רוחו את המגמה האלקית בירידה למצרים ובכל הצרות שפקדו אותו ואת משפחתו – הוא רואה את הירידה לצורך עליה” כיצד בשבעים נפש יורדים למצרים” ויוצאים משם ששים ריבוא עם וגוי קדוש. לעומתו האחים” ראייתם שטחית. הם שרויים בצרה גדולה ואינם מצליחים לחדור פנימה ולראות את הטובה שתצמח ממנה” לכן הם מאשימים את עצמם וכועסים זה על זה עד שיוסף אומר להם “אל תרגזו בדרך” (מה כד)” וכפירוש רש”י: “יוסף היה דואג שמא יריבו בדרך על דבר מכירתו להתווכח זה עם זה ולומר על ידך נמכר” אתה ספרת לשון הרע עליו וגרמת לנו לשנאתו”.
נכון לעכשיו” בימים אלו כאשר מתחוללת מערכת בחירות” יש מפלגות המתייחסות למצב העכשוי המסובך שמדינת ישראל שרויה בו מבחינה ביטחונית” מדינית” חברתית וכלכלית” כאחי יוסף המאשימים זה את זה” וכועסים זה על זה. וישנם כאלו האומרים “אבל אשמים אנחנו”. אבל באמת” עלינו להתעלות מעל האשמות ההדדיות ומעל הכעסים” לראות את המציאות בעיניים של יוסף הצדיק; עלינו לראות את המגמה הפנימית שבקיבוץ גלויות והתחייה הלאומית שלנו בהקמת מדינת ישראל” לא רק “לשום לכם שארית בארץ ולהחיות לכם לפליטה גדולה”” אלא אנו עדים ורואים עין בעין בהתגשמות חזון נביאי ישראל: “כה אמר ה’ אלקים הנה אני לקח את בני ישראל מבין הגוים אשר הלכו שם וקבצתי אתם מסביב והבאתי אותם אל אדמתם… והיה משכני עליהם והייתי להם לאלהים והמה יהיו לי לעם” (יחזקאל לז). ומתוך כך נמשיך לעלות במעלה הדרך לגאולה השלמה
בברכת חנוכה שמח
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן