פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > שבטי ישורון

שבטי ישורון

בחלק השני של ספר שמות מבואר כל הסדר האלוקי השלם של בית המקדש. בית זה” לא ריק הוא” לכן בהתחלת ספר ויקרא מופיעות הלכות של מה שיש לעשות בבית” כלשון הרמב”ם: “הלכות כלי המקדש והעובדים בו”. ולעובדים אלה ישנם בגדים מיוחדים” מדים מיוחדים. בין האנשים המתמסרים לעבודה נמצא הכהן הגדול הכולל כל קדושת ישראל בתוכו. לכן נאמר עליו: “ונשא אהרן את שמות בני ישראל בחֹשן המשפט על לבו בבֹאו אל הקֹדש לזכרֹן לפני ד’ תמיד” . כל שבטי ישראל רשומים על לבו” ששה כנגד ששה. המספר ששה מבטא את הממשות הקוסמולוגית – אנו מהווים את התגלות הקדושה האלוקית השלמה. לכל שבט – ערך מיוחד: ליששכר – תורה” לדן – גבורה” וכו’.
שמות כל שבטי ישראל היו נמצאים באבני החושן” ומתוך כך היו מתגלות כל אותיות הא”ב. ומלבד זה גם היה כתוב על החושן “אברהם יצחק יעקב”. אבל חסרה האות ט'” אך ידוע שהיה כתוב “שבטי ישורון” או “כל אלה שבטי ישראל” או “שבטי יה”. יש חילוקים בעניין זה בין הירושלמי והרמב”ם. מכל מקום המלה שבטי הופיעה לדעת כולם” כי כך הוא סדר מבנה בנין עם ישראל. מתוך חושן המשפט הזה מופיעים בירורי דברים ברוח הקודש. אנו שבטי יה” קדושים” עליונים” ובני יעקב הם אבותינו.
כשם שקיימת הסתעפות בתוך כללות האומה” כך היא קיימת בתוך ארץ ישראל. אנחנו עם” וכל עם יש לו ארץ. “ומי כעמך כישראל גוי אחד בארץ”. חלקי הארץ השונים מתאימים לחלקי העם השונים. כל הנחלות יחד – נחלת זבולון” נחלת יששכר וכו’ – הן גוונים שונים של “אוירא דארץ ישראל” ומהווים כולם ביחד עניין אחד שלם. ועם זה יש הבחנה בין החלקים השונים של הארץ” שמתאימים לחלקים השונים של העם. כל הכוחות ביחד קובעים את הערך השלם של בית ישראל” שנים עשר שבטי ישורון” אשר מכולם יחד נבנה כלל ישראל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן