פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > אסתר אברהמי: הסודות שמפרידים בינינו

אסתר אברהמי: הסודות שמפרידים בינינו

גילוי לב הוא בסיס לזוגיות טובה. אסתר אברהמי מלמדת שהסתרה גורמת להרחקה
מספר פרק בסדרה : 19
גבולות הזוגיות בנישואין: אסתר אברהמי
להאיר ולהעיר את החיים שבנישואין – מאמר מאת אסתר אברהמי

גילוי לב בין בני זוג” הוא היפוכם של הסתרות שכבר דנתי בהן במאמרים קודמים. לכאורה” מה יש לכתוב על גילוי לב? הרי פשוט וברור שגילוי לב מחויב המציאות בין בני זוג. בנישואין” בני זוג קושרים את חייהם בברית של אחדות בלב ונפש” בכל תחומי החיים. כשם שיש גילויים גשמיים” כך מוכרחים להיות גילויים נפשיים ורוחניים. גם כאן נבדיל בין גילויים הכרחיים/ראויים וגילויים לא ראויים.
ישנם דברים שלא ראוי לגלות אותם” גם אם חושבים עליהם” בידיעה שגילוי זה ירחיק ביניהם. לדוגמא” גבר שאומר לי שהוא לא סובל את אשתו והוא מזלזל בה בתוך תוכו. אסור לו לגלות את מחשבותיו ורגשותיו אלה כי זה ודאי יפגע בה קשות. גבר כזה” חייב לעשות עם עצמו עבודה אישית/מקצועית מדוע הוא מגיע למצב כזה. אולי הראייה שלו נוטה להיות שלילית ולכן הוא לא רואה את הטוב שודאי קיים בה. אולי הוא מצפה שהיא תהיה מעוצבת על פי הפנטזיות שלו וכאשר זה לא קורה” הוא מרגיש כלפיה דחייה… חשוב לדעת שכאשר ישנן תחושות שליליות” בן הזוג השני מרגיש את האנרגיות השליליות” אף שאינו יודע בבירור” מה חושב ומרגיש השני. מצב זה יוצר חוסר בהירות בתחושות ההדדיות” מה שגורם לחוסר רגיעה וליצירת בעיות רגשיות נוספות.
גילוי לב הוא נעים” כשמשתפים בדברים נעימים ויפים. קשה לשתף בדברים לא נעימים” שמא בן הזוג ייעלב ויתרחק. במצב כזה” בני הזוג אינם כנים זה עם זה והזוגיות נעשית ייצוגית” רשמית” קרה וחסרת חיבור אמיתי. החיבור הוא לב ליבה של הזוגיות ובלעדי החיבור לא קיימת זוגיות אמיתית.
ישנם נושאים שחובה לגלות אותם” מפני שהם קשורים לשני בני הזוג והמטרה היא להתחבר באהבה. גילוי כזה ראוי ואפילו הכרחי. נושאים אלה” משפיעים על הזוגיות והמשפחתיות שלהם. לכן חשוב לדבר בגילוי לב” גם כאשר קשה לדבר עליהם. למשל” חסר לגבר משהו מהמראה הנשי של אשתו והוא חושש לגלות לה” שמא תיפגע. הוא מרגיש דחייה מצורת הלבוש שלה. במצב כזה” החיבור הזוגי נפגע. לכן כדאי וחשוב שיגלה את מה שמפריע לו” ברגישות רבה ובאופן מכבד שרואה את אישיותה וידגיש כי חשוב לו החיבור והאהבה. הגילוי האמיתי” יאפשר לשניהם צמיחה אישית. הוא מגלה את רגשותיו מתוך אהבתו כלפיה והיא תעשה שינוי מתוך הבנה ובחירה מתוך הסכמה.
– אלון התלונן בפני שאשתו מהירת חימה והוא חושש מאוד להכעיס אותה. לכן הוא לא מגלה דברים שהוא יודע שיכעיסו אותה. הוא רוצה שקט ממנה. למרות זאת” הוא חי במתח מתמיד” שמא היא תגלה ותכעס עליו. אך מכיוון שלשקר אין רגליים” בשלב מסוים היא מגלה וכעסה מגיע בכפליים. כתוצאה מכך” נוצר חוסר אמון והמרחק ביניהם רק הולך וגדל….
– קרן בעלת אופי מרצה” נשואה לחיים שהוא ביקורתי ונוקשה. היא חוששת לגלות את רצונותיה שאינם תואמים לרצונותיו. פעמים רבות היא מהססת ומשתדלת להראות לו שהיא מסכימה איתו” גם כשהיא לא רוצה. כשהיא משתפת ברצונותיה” היא אינה ברורה וחיים אומר לה שהיא לא יודעת מה היא רוצה בכלל ולכן הוא יחליט במקומה. היא מגלה התנגדות פנימית” אך לא מרשה לעצמה לומר לו זאת בפירוש. היא הגיעה למצבי דיכאון ולחוסר מוטיבציה בשיתוף פעולה עם החלטותיו. הוא כועס ואומר שהיא עושה את עצמה חולה ודורש ממנה להתגבר ולמלא את המטלות שהיא מחויבת בהם.
ישנם זוגות שאינם מגלים את מחשבותיהם ורגשותיהם. חוסר תקשורת כזה” הופך במהרה להרגל ולעניין שבשגרה. השתיקות מתעצמות וברגעי משבר אין דרך להתגבר עליהם” כי כבר לא זוכרים איך לדבר.
חוסר גילוי” יוצר קריאת מחשבות ומתן פרשנות” שזהו מצב הרסני” לכל אחד נדמה שהוא יודע מה בדיוק קורה לשני ואין צורך לומר זאת. נוצרות הנחות מוטעות שגורמות למסקנות נמהרות שמגדילות את המרחק הרגשי ביניהם . אין דרך להבין את בני הזוג שלנו בלי תקשורת ישירה וגלויה שמכבדת את שניהם.
קרבה נוצרת מתוך גילוי האמת” של מה שעובר על כל אחד מהם” לטוב ולמוטב. קשר זוגי מוצלח” מבוסס על מה שבני הזוג מוכנים לחלוק ביניהם” בכל תחומי חייהם” מתוך אהבה וכנות מלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן