פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ציון במשפט תיפדה / נכון לעכשיו

ציון במשפט תיפדה / נכון לעכשיו

חז”ל דורשים את הפסוק “והיה אמונת עתיך חוסן ישועות חכמת ודעת יראת ד’ היא אוצרו” (ישעיה לג ו) על ששה סדרי משנה: אמונת – זה סדר זרעים” עתיך – זה סדר מועד” חוסן – זה סדר נשים” ישועות – זה סדר נזיקין” חכמת – זה סדר קודשים ודעת – זה סדר טהרות (שבת לא א).
הרב קוק זצ”ל” בהתייחסו לקשר בין ישועות לסדר נזיקין” דהיינו שפרשת משפטים ברובה עוסקת בהן” כותב: רוב הפגעים הבאים לאדם בפרט ולחברה האנושית בכלל” באים בגלל שליטת האדם באדם לרע לו… אם היו כל בני אדם מבינים שההצלחה האמתית אפילו בחיי ההווה תבוא לכל פרט רק בהשתדלות לטובת הכלל… היו החיים הולכים ומתעלים בכל פרטיהם כמו שיהיה לעתיד לבוא כשתתמלא הארץ דעה את ד’. ומה היא הדרך המביאה אל עומק ההכרה של הצדק הכללי הזה – כל דברי התורה והיושר הם מביאים לו ומכשירים אליו… המשפט המיוסד על פי ‘תורת ד’ תמימה’ הוא אוצר בקרבו את יסוד הישועה הגדולה הכוללת ישועות רבות למין האנושי ולכל היצור כולו… לכן יסוד תורת נזיקין לכל פרטיהם פועל ישועות – לכן ישועות זה סדר נזיקין (עיין עין איה שבת קמו).
נכון לעכשיו” הרב צבי יהודה קוק זצ”ל” אשר מלאו שלושים שנה להסתלקותו לשמי מרומים” בהתייחסו לתיקונים היסודיים שצריך לתקן במדינת ישראל בדרך לישועה השלמה” היה מזכיר פעמים רבות את הצורך לתקן את מערכת המשפט ואת מערכת החינוך במדינה” הצריכים להיות מיוסדים על תורתנו הקדושה” וכל זאת מתוך יראת שמים באהבה ובאמונה כדברי חז”ל שאפילו לומדים את כל הש”ס – “יראת ד’ היא אוצרו”. ואכן אנו נמצאים בדרך הנכונה בראותנו איך רבבות רבבות ישראל שבים יותר ויותר למסורת היהודית ולתורת ישראל. ומתוך שהדור כולו יעשה תשובה גם המערכת המשפטית ממילא תתנהל על פי תורתנו הקדושה” כפי שאנו אומרים יום יום בתפילה “מגיד דבריו ליעקב חוקיו ומשפטיו לישראל”” “ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה” אחרי כן ייקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה” ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה”.
מהמצפה לישועה השלמה

תגיות: צדק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן