פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > עולמם של נשים וגברים בזוגיות

עולמם של נשים וגברים בזוגיות

בעבר ההבחנה בין נשים וגברים היתה ברורה” ללא עוררין” הבליטו יותר את השוני והניגודים בין האיש והאישה. היום מנסים כמה שיותר לטשטש את ההבדלים ביניהם.
היום מתייחסים לשוני יותר מההיבט הפיזיולוגי” אישה בנויה אחרת. ההבדלים הם אנטומיים” כך יאמרו לוחמי שוויון האישה. למעשה המבנה הפיזי “רחבה מלמטה וקצרה מלמעלה” לקבל את הוולד” כאוצר של חיטים”” היכולת של האישה ללדת” מבליט שוני מהותי המייחד את האישה ומסביר אותה. זהו רובד עמוק בדמותה של נפש האישה” מבטא את יחודיות האישה ביכולת שלה ליצור חיים בתוכה. בתוכן הפנימי שלה היא שואפת לשינוי והתחדשות” לחיים יצירתיים – אם כל חי – יש לה רגישות גבוהה מאד לחיים. לכן נשים וגברים מתנהגים ומגיבים אחרת בסיטואציות דומות. הנשים תמיד ישימו לב לפרטים” הן רגישות וקולטות דברים שלא תמיד הגבר ישים לב אליהם” פרצופים” אינטונציה” תנועות.
הכוח הגברי במהותו משפיע” מוביל” נותן. הכוח שלו בנתינת ביטחון ותמיכה” לכן הוא רגיש מאד לביקורת ולתלונות. בעל מוכן לשבת ולהקשיב לרגשותיה של האישה בתנאי שהיא לא מבקשת ממנו להיות משהו אחר” הוא מוכן לתמוך בה אם היא מדברת רק על רגשותיה” אבל אם היא מבקשת דרך שיתוף ברגשות ללמד אותו מוסר או לשפר את התנהגותו” הוא נלחץ ומגיב בהתאם.
ההבנות והתובנות שלהם שונות” הפרשנויות שלהם הן תוצאה של העולם הנפשי האחר של כל אחד” לכן הוא יגיב מהעולם הפנימי שלו” בהגנה על החלק המהותי שבו. אם היא מתלוננת או מנסה לשנות אותו הוא יאבטח את עצמו” כי זה פוגע בתפקוד הגברי שלו.
לעומתו האישה שרואה פרטים וזוכרת פרטי פרטים” מצפה מתוך העולם הנשי שלה שגם הוא יזכור הכול” ידע בדיוק מה היא אוהבת” מה הרגישות שלה” שהוא יבין שהיא צריכה עזרה. אך גם אם היא תרמוז לו שיש לה הרבה עבודה זה לא מובן מאליו שהוא יציע מיד עזרה” כי האיש הוא קונקרטי. אם לא תאמרי לו בדיוק מה את צריכה הוא לא תמיד יבין. הוא זקוק שיבקשו ממנו בדיוק מה לעשות – עצם הבקשה הברורה היא שמחזקת אצלו את הכוח לתת” להשפיע” את הצורך לתמוך” לעזור” לפתור בעיות.
נשים זקוקות שיקשיבו להן” הן צריכות זמן לדבר על מה שהן מרגישות” מה שמטריד אותן” זו הדרך שלהן לקבל חום” תמיכה” אישור של חיבה” שאוהבים אותה. היא זקוקה נפשית למחמאות” לתשומת לב” לפרחים” להפתעות” זה שומר על רעננותה” על הרגישות שלה. הוא צריך ללמוד מה חשוב לה” לא מפני שהוא לא רגיש מספיק אלא הוא צריך לשמוע בפירוש מה עושה לה טוב” כי הוא רוצה שהיא תדע ותסמוך עליו שהוא פה בשבילה.
החיבור והקשר בין שני עולמות נעשה מתוך רצון להכיר זה את זה ולהתבונן זה בעיני זה בעין טובה ומבינה.
hadasage@walla.a.com

תגיות: גברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן