פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > מדינת ישראל – השם” הדגל” והסמל / נכון לעכשיו

מדינת ישראל – השם” הדגל” והסמל / נכון לעכשיו

שמה של המדינה – ישראל” דגל המדינה – מגן דוד על רקע תכלת לבן” וסמל המדינה – מנורת שבעת הקנים עם עלי הזית – כל אחד מהם וכולם יחד מלמדים אותנו על העבר המפואר של עמנו ועל העתיד הצפוי לנו על פי תורתנו הקדושה ונביאי ישראל וחכמיו לדורותם.
בתורה כתוב במפורש “לא יקרא שמך עוד יעקב כי אם ישראל יהיה שמך” (בראשית לה” וע’ ברכות יב ב). אמנם השלטון הבריטי בימי המנדט” ברצונו לרצות את הערבים קרא לארצנו ‘פלשתינה’ ובסוגריים א”י. אבל מקבלי ההחלטות” ובראשם ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון” בחרו לקרוא למדינתנו מדינת-ישראל ומחקו בזה את השם פלשתינה. הרב קוק זצ”ל” עשרות שנים לפני הכרזת המדינה” קרא לה ברוח קודשו מדינת ישראל באומרו “מדינתנו” מדינת ישראל” יסוד כסא ד’ בעולם שכל חפצה הוא שיהיה ד’ אחד ושמו אחד שזהו באמת האושר היותר עליון” (אורות ישראל קס). גם דגלה של מדינת ישראל” מגן דוד על רקע תכלת ולבן” צבעי הטלית” מלמד אותנו על האמונה הבלתי מעורערת המלווה את עמנו אלפי שנים בביאת משיח צדקנו בצורת מלכות מדינית” שבראשה יעמוד מלך מזרע בית דוד שיביא אור וטוב ושפע לנו ולאנושות כולה.
סמלה של מדינת ישראל” מנורת שבעת הקנים” עליה כתבו בפרשתנו: “מחוץ לפרוכת העדות באהל מועד יערוך אותו אהרן מערב עד בוקר לפני ד’ תמיד חוקת עולם לדורותיכם” (ויקרא כד ג). ושואלים חז”ל: “וכי לאורה הוא צריך” והלוא כל ארבעים שנה שהלכו בני ישראל במדבר לא הלכו אלא לאורו? אלא עדות היא לבאי עולם שהשכינה שורה בישראל” (שבת כב ב). כך גם המנורה מלמדת אותנו שהשכינה לא רק שרתה בישראל בעבר” אלא היא שורה בישראל בכל זמן ובכל מקום מאז הקמת המשכן” ככתוב “ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם” מאז ולנצח.
נכון לעכשיו” אחרי ששים ושלוש שנים להקמת מדינתנו האהובה” עלינו ללמוד ולהתבונן לא רק אל העבר אלא גם אל העתיד. אל החזון” כפי שחזו לנו נביאינו וחכמינו ז”ל כי “באין חזון יפרע עם” ח”ו. והחזון של מדינת ישראל נלמד ונרמז בשם המדינה – ישראל” אותיות – ראש אל” להיות לראש ולא לזנב לאומות העולם. אמנם כמותית אנו קטנים” רק כמה מיליונים” אבל איכותית ישראל היא לב שבאומות” וכדברי הזהר הקדוש – המוח של העולם. כן נלמד מדגל המדינה – אנו צועדים לקראת הגאולה השלמה שלנו ושל האנושות כולה שתתגלה במלואה עם ביאת משיח בן דוד מלך ישראל במהרה בימינו” ואז תתקיים בנו הנבואה”מלאה הארץ דעה את ד’ כמים לים מכסים”. והמנורה מלמדת” כי השכינה לא זזה ולא תזוז מישראל” תתגלה בגדול ותאיר לנו ולעולם כולו במהרה בימינו” אמן.
השמח בשמחת עמנו וארצנו ומדינתנו ביום הולדתה
והמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן