בדרך כלל אין הילד סובל מבעיות ריכוז בלבד” אלא בדרך כלל נלוות לכך עוד תופעות: הוא גם ילד שכחן” שמאבד את כל מה שנותנים לו” המוטוריקה שלו מעידה שהגוף כאילו מפריע… אין הוא שולט על עצמו… עם הפרעה בקואורדינציה” לא כותב ולא מצייר טוב” לא מתמצא במרחב ובכלל… כל זה מושך אש… נכנס בקלות ליחסי גומלין שליליים עם קרוביו” והוריו – חסרי אונים ומלאים רגשי אשם.
אך לרוב מדובר בילד חכם” עם סגנון חשיבה ייחודי” עם עולם יצירתי מאוד מיוחד” עד כדי גאונות בתחום זה. לפעמים הוא חברתי מאוד” ובתנועות נוער הוא הופך למנהיג. לפעמים מדובר בילד מאוד מיוחד” עם עומס רגשי ומחשבתי שמעיד על גודל” והוא רק זקוק לאוורור” לקבלה” להכלה” שנפסיק לצפות ממנו להיות מה שהוא אינו” אך שנדע להעריך מה שה’ נטע בעומק נשמתו.
הטיפול מורכב כרגיל משלושה שלבים:
סור מרע: אסור לילד זה לאכול צבעי מאכל” וסוכר לבן. האינטרנט והטלוויזיה הם אויביו הגדולים כי הם מציפים אותו עד שסותמים את כל עולמו היצירתי הייחודי.
צריך לדבר אתו מתוך קבלה של השוני” ולהיזהר מאוד שלא להפוך את שולחן השבת או את בית הכנסת למקום קשה” כבד” עם הרבה דרישות ומעט תענוגים.
עשה טוב: זהו ילד שצריך הרבה קשר פרטני אתנו. קשר טוב” אוהב ומקבל. בדרך כלל מתאימים לו תחומי יצירה ותחומי ספורט. לפעמים הוא זקוק גם לחינוך לא פורמאלי כמו תנועת נוער.
בקש שלום ורודפהו: ילדים עם הפרעות קשב וריכוז זקוקים לחיבור עמוק” לקבלה אין סופית” ולהבנה שאם כך הם ירדו לעולם” כנראה שעלינו ללמוד מהם מה שלא נלמד מאף ילד הנחשב ל”מוצלח” יותר…