פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > נכלי הפוליטיקה

נכלי הפוליטיקה

שש בבוקר יום שלישי” החברותא שלי שלפני התפילה מגיע עם הגמרא והאייפון. שואל אותי: שמעת חדשות? שמעת על ההתפתחויות? אמרתי: לא! חשבתי לעצמי” מה כבר יכול היה לקרות מאז אתמול בחצות? הנחתי שהוא קרא הבוקר את החדשות מאתמול בלילה” על הקדמת הבחירות שעברה בקריאה ראשונה” על כך שהמפד”ל והבית הלאומי מתאחדים לקראת הבחירות” על כך שהחרדים עוררו מהומה בכנסת סביב חוק טל כחלק מאווירת מערכת הבחירות” על כך שבג”צ הורה למדינה להרוס את שכונת האולפנא. מה עוד יכול היה לקרות בין שתים עשרה בלילה לשש בבוקר בשעה שכל המדינה נמה את שנתה?
והנה מהפכה. לא בחירות ולא יער. הכותרות זועקות: ‘ראש הממשלה סובב את כל המדינה על האצבע’. ‘ספין הספינים'” ‘התרגיל המצליח'” ‘פצצת אטום'” ‘התרגיל המסריח הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית’ וכו’. כך” הרחק מאחורי הקלעים” מתחת לאף של כולם” של כל הפוליטיקאים” כל עורכי הסקרים” כל הפרשנים וכל העיתונאים” שכל הכתבות שלהם היום בבוקר כבר לא רלוונטיות ואפשר לעטוף בהם דגים” ראש הממשלה” באופן פוליטי ערמומי” לא ישן בלילה הזה. בחדרי חדרים” הביא את מפלגת קדימה לתוך הממשלה” והטיל פצצה פוליטית: ממשלת אחדות עם תשעים וארבעה חברי כנסת” והבחירות” שהוא עצמו הכריז על הקדמתן” התרחקו מהאופק. כולם כבר היו ערוכים” משרדי הפרסום והיחצנים כבר לקחו הלוואות לקמפיינים” דילים” שטיקים” שריונים” ומה לא…
רק דבר אחד שכחו כולם” אמרתי לחברותא שלי. יש עוד מי שלא ישן בלילה הזה ואת זה אסור לנו לשכוח. “הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל”. גם ריבונו של עולם לא ישן בלילה הזה.
הרב אומר בספר האורות” שתהליך גאולתנו מתרחש בדרכים מפותלות מאוד” אך הכול בהשגחה אלוהית מדוקדקת ומופלאה. גאולתם של ישראל מתהווה “בנכלי הפוליטיקה” בשיגעונות המשתגעים” בערמת הערומים ובישרת לבב הישרים” בחכמת החכמים” בבינת הנכונים” בגבורת הגיבורים וברוח החלש של החלשים” בכל” רק יד האורה העליונה” אור חכמת כל עולמים” רוח ד’ נשמת חיי העולם היא מופיעה”. זו ידיעה אמונית ענקית” שעלינו כאנשי אמונה לזכרה היטב” ולהתבונן מכוחה על המציאות” מעל ומעבר לכל הפרשנויות והניתוחים הקטנים. הרבה מעבר לפוליטיקה” גם לב מלכים ושרים ביד ה’.
איננו יודעים מה צופנת התקופה העומדת לפנינו. מן הסתם גם התפתחויות” שברמה הריאלית הפשוטה והקרובה” יהיו אולי מאוד לא נוחות עבורנו. כך אומר הניתוח הריאלי. אבל צריך לראות את התמונה הגדולה. הרבה מעבר לפוליטיקה הקטנה – אפילו זו שמן הסתם ראש הממשלה באמת חושב עליה – יד ה’ פועלת בהיסטוריה ובתהליכי גאולתנו.
גם בלי לחשוב יותר מידי על נסתרות” מדינת ישראל עומדת בתקופה זו בפני אתגרים עצומים שמעולם לא עמדה בפניהם מאז הקמתה. מי יודע? אולי דווקא אחדות זו היא שתאפשר להוציא מן הכוח אל הפועל את אותם הכוחות הצפונים באומה” אשר כל כך נדרשים לצאת אל הפועל בתקופה זו” אל מול הסכנות והאיומים שאנו עומדים בפניהם.
נאזין רוב קשב למהלכי מסבב הסיבות” גדול העצה ורב העליליה” המנהל את העולם ללא הפסקה. על גבי גלי הפוליטיקה והאינטריגות – עם כל הקצף והשצף שהם יוצרים – יביאנו ה’ לחוף מבטחים” להופעת הטוב הגדול והשלם על עמו ועולמו.

נצפה ונראה” נתפלל ונקווה”
עוד יורנו ה’ נפלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

הכרת הטוב לגיבור האמתי של ‘צוק איתן’
Shape-2
machon
נכלי הפוליטיקה
Shape-2
machon
שו”ת אמוני לאור מאורעות השעה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן