פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > זמן שאול: מאמר מאת הרב רונן טמיר אודות הרב שאול ישראלי לכבוד יום פטירתו

זמן שאול: מאמר מאת הרב רונן טמיר אודות הרב שאול ישראלי לכבוד יום פטירתו

הרב רונן טמיר במאמר מיוחד לי"ט סיון, יום פקודת שנתו של הרב שאול ישראלי

הגאון הרב שאול ישראלי נולד בעיר סלוצק שברוסיה” לאביו הג”ר בנימין איזרעליט שהיה רב העיירה קוינדוב. מילדותו נודע ר’ שאול כמתמיד עצום” ומסופר שכשחגגו לו הוריו בר- מצווה” הופתעו האורחים לגלות שחתן השמחה נעלם! רק לאחר זמן מה אותר ר’ שאול מסתתר באחת מפינות הבית ולומד בהיחבא…
בעקבות המהפכה הקומוניסטית ברוסיה נאסר לימוד התורה והפצתה” ואביו הוגלה לסיביר לאחר שהמשיך ללמד תורה חרף האיסור” ושם נפטר מרעב ומחלות.
ר’ שאול המשיך ללמוד תורה במחתרת” אך עם השנים החמירו הגזרות והוא החליט” יחד עם עוד שני תלמידי חכמים” לחצות את גבול רוסיה-פולין באופן בלתי חוקי. בשל הסכנה העצומה שבהברחת הגבול הם ביקשו את ברכת הדרך מהגאון הרב יעקב קלמס” שערך עבורם “גורל הגר”א” והכריע לחיוב. השלושה חצו את הגבול” אך נתפסו מיד על ידי שוטרים פולנים. השלטונות הפולנים ביקשו להסגירם חזרה לרוסיה” שם היה צפוי להם גזר דין מוות” והרב ישראלי פנה בדחיפות במכתב נרגש לרב קוק זצ”ל בבקשה שישיג עבורם ‘סרטיפיקטים’ (אישורי עליה לישראל) ובכך יינצלו חייהם. כך הגיע הגר”ש ישראלי לארץ ישראל והצטרף לישיבת “מרכז הרב”. לאחר פטירת הרב קוק זצ”ל דבק הרב ישראלי בתלמיד הגרי”מ חרל”פ ואף למד אתו בחברותא תקופה ארוכה.
בשנת תרח”צ” נסמך הגר”ש ישראלי לרבנות ע”י מורו ורבו הרב חרל”פ” שכתב במכתב הסמיכה בין השאר: “גדול הוא מנת חלקו כאחד הגדולים… ועתיד הוא להיות אחד מגאוני ישראל… שמו ילך למרחקים וה’ עמו”.
ואכן” הרב ישראלי מונה כרבו של כפר הרא”ה” אותו הנהיג ביד רמה 28 שנים. הרב ישראלי בנה מודל של ישוב חקלאי המתנהל עפ”י רוח התורה” ולשם כך העמיק מאוד בבירור השאלות המתחדשות במצוות התלויות בארץ” שנתפרסמו בחיבורו “ארץ חמדה”.
בשנת תשי”ט נתבקש הרב ישראלי ע”י הרצי”ה קוק לשוב לירושלים ולהצטרף להנהגת ישיבת “מרכז הרב”. הרב ישראלי מסר שיעור כללי בישיבה” אך לא הסכים לעמוד על הבימה אלא רק על המדרגה השניה” באמרו: “על מקומו של מרן הרב קוק זצ”ל איני עומד”. עם פטירתו של הרצי”ה מונה הרב ישראלי לראשות הישיבה” לצד הגר”א שפירא זצ”ל.
הגר”ש ישראלי ראה בתקומת המדינה בשורת גאולה עצומה” וטרח כל ימיו בבירור הסוגיות המתחדשות בחיי עם וארצו. בין השאר” כתב בספרו “הרבנות והמדינה”: “לא אוכל להתאפק מלחזור ולהביע תמיהה על שחלק משלומי אמונים” היודעים נאמנה כי כל מאורעות האדם הפרטי צפויים ומושגחים” ואין צריך לומר שכל מה שקורה לעם ישראל צפוי ומושגח- שמתעלמים מגודל הנס שקרה לנו עם הכרזת המדינה… למה נהיה כפויי טובה מלהכיר בחסד ה’ אשר נתגלה עלינו?! הרי רק ע”י הודאה לנותן הטוב נפתחים שערי רחמים וחסד להוסיף עלינו שפע ברכה והצלחה”.
בי”ט סיוון ה’תשנ”ה” בעיצומה של שבת קודש פרשת “שלח לך”” שעוסקת בחיבת ארץ הקודש” נתבקש הגר”ש ישראלי לישיבה של מעלה. זכותו תגן עלינו” אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

רבי שלום נח ברזובסקי- בעל “נתיבות שלום” מסלונים זצ”ל
Shape-2
machon
השר משה מונטיפיורי
Shape-2
machon
האדמו”ר ר’ אלעזר אבוחצירא
Shape-2
machon
הרב דוד כהן “הנזיר” זצ”ל / גדולי ישראל
Shape-2
machon
הרב רונן טמיר במאמר לכבוד ט”ו תמוז, הילולת רבי חיים בן עטר
Shape-2
שקופית1
זמן שאול: מאמר מאת הרב רונן טמיר אודות הרב שאול ישראלי לכבוד יום פטירתו
Shape-2
שקופית1
רבי ישראל הבעש”ט / גדולי ישראל
Shape-2
machon
רבי מסעוד אבוחצירא זיע”א
Shape-2
machon
הרה”צ ר’ רפאל לוין זצ”ל
Shape-2
machon
סוד הכיור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן