פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > רבי שלום נח ברזובסקי- בעל “נתיבות שלום” מסלונים זצ”ל

רבי שלום נח ברזובסקי- בעל “נתיבות שלום” מסלונים זצ”ל

גדולי ישראל- הרב רונן טמיר ראש מדרשת בינת שבות רחל

האדמו”ר מסלונים נולד בשנת תרע”א בבלארוס. בשנת תרצ”ה עלה לארץ במצוותו של רבו האדמו”ר הקודם מסלונים” רבי אריה ויינברג” בעל “בית אברהם”” והתיישב בטבריה. בשנת תש”ב” לאחר שהגיעו הידיעות המרות על השואה האיומה שהכחידה כמעט את כל חסידות סלונים” אמר: “אם אין בידינו להציל את הגופים” הבה נציל את הרוח”. הוא הקים בירושלים את ישיבת “בית אברהם” ע”ש רבו” ובמשך עשרות רבות של שנים עמל בשיקום הריסותיה ובנייתה מחדש של החסידות המפוארת לבית סלונים. עוד בהיותו ראש הישיבה” עסק האדמו”ר בעיצוב אישיותם הרוחנית של תלמידיו. במסירות נפש עצומה שקד הרבי בבניין העולם הרוחני של כל תלמיד ותלמיד. התלמידים” שכמעט לא נסעו לביתם” היו סמוכים על שולחנו של הרב ומוארים מתורתו” מעשיו והנהגותיו. בשנת ה’תשמ”א” עוד בחיי חותנו בעל “ברכת אברהם”” הוכתר רבי שלום נח ברזובסקי כאדמו”ר” דבר נדיר ביותר בקהילות החסידים. הוא כיהן בתפקיד זה כעשרים שנה עד להסתלקותו.
חיבה עצומה רחש האדמו”ר לארץ ישראל” ממנה לא יצא מאז עלייתו ולו פעם אחת. כאשר חלה בשחפת המליצו לו הרופאים להתרפא בשוויץ” אך הוא סירב בתוקף וטען שאיננו מסוגל להיפרד מארץ חמדה. וכך הוא כותב: “הכח לזכות לבחינת ירושת הארץ” לקבל קדושתה של ארץ ישראל- הוא ע”י האמונה בהנהגה העל- טבעית. וכל המדרגות של ארץ ישראל הם בבחינת מעל הטבע” כמו שכתב הכוזרי כי בארץ ישראל מאיר אור האלוקות המאיר לישראל בתורה ובעבודה ובכל המדרגות הרוחניות… וזהו מה שהתורה מעידה טובה הארץ מאד מאד” שמושג ‘טוב’ בתורה אינו שיש שם דברים ערֵבים” אלא הכוונה לתכלית הטוב” שיהודי יהיה דבוק בהשי”ת” שהוא תכלית הבריאה” וזהו ‘טובה הארץ מאד מאד’- שארץ ישראל היא מקור הטוב”.
לאחר מלחמת ששת הימים” נשא האדמו”ר דברים נכוחים אודות גודל השעה: “אשרינו מה טוב חלקנו בשעה הגדולה הזאת” ששוב האיר לנו הקב”ה בהארת פנים וגילויים שלא זכה שום דור” והוחזר לנו מקום מקדשנו” מקום שלא זזה השכינה משם. האושר והתענוג הכי גדול שיהודי מרגיש בעולמו הוא בשעה שמרגיש בקרבת אלוקותו יתברך. והמקום המסוגל ביותר לזה הוא הכותל המערבי… ואילו פינו מלא שירה כים אין אנחנו מספיקין וכו’. מאת ה’ הייתה זאת היא נפלאת בעינינו”.
האדמו”ר לא ראה בעין יפה נסיעה לכותל אגב נסיעה למקום אחר. הוא היה מקפיד ללכת אל הכותל בלבושו החגיגי ביותר” משום “הקבלת פני מלך”” ופעם כשהציעו לו בחזרה מקבר רחל להיכנס גם לכותל” השיב: “לכותל לא לנוסעים כבדרך אגב” לכותל צריכים נסיעה מיוחדת”.
בז’ באב התש”ס” השבוע לפני 12 שנים” הסתלק מעמנו האדמו”ר רבי שלום נח ברזובסקי” בעל “נתיבות שלום”. זכותו תגן עלינו” אמן.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

השר משה מונטיפיורי
Shape-2
machon
רבי שלום נח ברזובסקי- בעל “נתיבות שלום” מסלונים זצ”ל
Shape-2
machon
האדמו”ר ר’ אלעזר אבוחצירא
Shape-2
machon
הרב דוד כהן “הנזיר” זצ”ל / גדולי ישראל
Shape-2
machon
הרב רונן טמיר במאמר לכבוד ט”ו תמוז, הילולת רבי חיים בן עטר
Shape-2
שקופית1
זמן שאול: מאמר מאת הרב רונן טמיר אודות הרב שאול ישראלי לכבוד יום פטירתו
Shape-2
שקופית1
רבי ישראל הבעש”ט / גדולי ישראל
Shape-2
machon
רבי מסעוד אבוחצירא זיע”א
Shape-2
machon
הרה”צ ר’ רפאל לוין זצ”ל
Shape-2
machon
סוד הכיור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן