לספר דברים יש שם מיוחד: “משנה תורה”” חזרה של התורה. כל התכלית של הדרך שעברנו במדבר היא להגיע אל “המקום אשר יבחר ד'”” לחזור אל הבית הטבעי הנורמלי שלנו. כך נאמר לאברהם אבינו: “ודור רביעי ישובו הנה”. הגוי הגדול” הענק” הנפלא” האלוהי” צריך לשוב הֵנה” לקילומטרים האלה. וכשהגוי הגדול מסתדר כאן” בבית” בתור עם” בתור צבור אלוהי” יש צורך בבירורים אלוהיים מיוחדים לגבי כל סדרי החיים הצבוריים שלו.
לכן “משנה תורה” הוא חזרה על התורה” חזרה על ישראל ואורייתא. אותה תורה חוזרת” ומוכרחת להיות חוזרת ונשנית” עם הסידור המחודש” הצבורי” הכלל ישראלי” בארץ. “ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ”. העם הולך ומתחדש בארצו” בממלכתו” בסידורי הלאומיות והצבוריות הנורמלית שלו.
אחרי יציאתנו מן המדבר ולקראת כניסתנו פנימה לארץ ישראל” אנחנו כבר יכולים להבין ולקלוט את התורה. “הואיל משה באר את התורה הזאת” ” משה רבינו מתחיל להסביר את התורה במובנה האמיתי. אנחנו מתכוננים לשמוע איך מתבארת התורה בהתקרבותנו אל האויר הבריא שלנו. אנחנו מחכים לשמוע ממשה רבינו דברי תורה. הרי נאמר: “הואיל משה באר את התורה הזאת”. ומה הם דברי התורה שאנו שומעים? “ד’ אלהינו דיבר אלינו בחורב לאמר רב לכם שׁבת בהר הזה. פנו וסעו לכם”. צאו וסעו לכם הלאה” “בואו ורשו את הארץ”! “עלה רֵש”! זו התורה המתבארת!!
זאת אותה תורה” שהשתכללה דרך כל הטיפולים והמאבקים שעברו עלינו במדבר” מיציאת מצרים ועד הנה. בארץ ישראל התורה היא טבעית” נורמלית. פה הקדושה היא טבעית” הסייעתא דשמיא היא טבעית. כל שכלולה האלוהי של התורה מתגלה ב”משנה תורה” שלה” באוירא דארץ ישראל .