פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > אלה הדברים

אלה הדברים

לספר דברים יש שם מיוחד: “משנה תורה”” חזרה של התורה. כל התכלית של הדרך שעברנו במדבר היא להגיע אל “המקום אשר יבחר ד'”” לחזור אל הבית הטבעי הנורמלי שלנו. כך נאמר לאברהם אבינו: “ודור רביעי ישובו הנה”. הגוי הגדול” הענק” הנפלא” האלוהי” צריך לשוב הֵנה” לקילומטרים האלה. וכשהגוי הגדול מסתדר כאן” בבית” בתור עם” בתור צבור אלוהי” יש צורך בבירורים אלוהיים מיוחדים לגבי כל סדרי החיים הצבוריים שלו.
לכן “משנה תורה” הוא חזרה על התורה” חזרה על ישראל ואורייתא. אותה תורה חוזרת” ומוכרחת להיות חוזרת ונשנית” עם הסידור המחודש” הצבורי” הכלל ישראלי” בארץ. “ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ”. העם הולך ומתחדש בארצו” בממלכתו” בסידורי הלאומיות והצבוריות הנורמלית שלו.
אחרי יציאתנו מן המדבר ולקראת כניסתנו פנימה לארץ ישראל” אנחנו כבר יכולים להבין ולקלוט את התורה. “הואיל משה באר את התורה הזאת” ” משה רבינו מתחיל להסביר את התורה במובנה האמיתי. אנחנו מתכוננים לשמוע איך מתבארת התורה בהתקרבותנו אל האויר הבריא שלנו. אנחנו מחכים לשמוע ממשה רבינו דברי תורה. הרי נאמר: “הואיל משה באר את התורה הזאת”. ומה הם דברי התורה שאנו שומעים? “ד’ אלהינו דיבר אלינו בחורב לאמר רב לכם שׁבת בהר הזה. פנו וסעו לכם”. צאו וסעו לכם הלאה” “בואו ורשו את הארץ”! “עלה רֵש”! זו התורה המתבארת!!
זאת אותה תורה” שהשתכללה דרך כל הטיפולים והמאבקים שעברו עלינו במדבר” מיציאת מצרים ועד הנה. בארץ ישראל התורה היא טבעית” נורמלית. פה הקדושה היא טבעית” הסייעתא דשמיא היא טבעית. כל שכלולה האלוהי של התורה מתגלה ב”משנה תורה” שלה” באוירא דארץ ישראל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן