פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > ואתחנן

ואתחנן

בפרשת “דברים” מתברר הערך האלוהי המיוחד של עם ישראל” ובפרשת “ואתחנן”: עשרת הדברות” התפרטות התורה. ישראל ואורייתא” ולפי הסדר הזה! כשקוראים בשם ד’ שלא לפי הסדר הזה” שלא מתוך קישור עִם עַם ישראל” יש סכנות רוחניות נוראות. בפרשת “דברים” נפגשנו עם התורה בגדלותה ובתפארתה” מתוך שישראל מסודר בארצו” לעומת המחשכים הנוראים של חוץ לארץ. עתה מופיעה התורה בהתפרטותה ובממשות דקדוקיה.
נשמת ישראל היא התורה” כדברי חז”ל שישראל קדמו לתורה. ישראל הם תורה בעצם ממשות החיוּת האלוהית שלהם. והתורה” עניינה גילוי אותה מציאות פנימית כלל ישראלית” על ידי קיום תורה ועל ידי לימוד תורה. “דברים-ואתחנן”” הם עניין אחד” זוג אחד. קודם” דבר ד’ המחיה אותנו” המתגלה בנו בכל מציאותנו בתור עם” בכל הסדרים הרוחניים והממלכתיים שלנו – בפרשת “דברים”. ואחר כך התפרטות נשמת ישראל על ידי תורה ומצוותיה – בפרשת “ואתחנן”. ישראל הוא מין בריה אלוהית כזאת” שהתורה נמצאת בה בעצם טבעה” ועובדה זו קודמת לכל התפרטות של תורה ומצוות. וכלל גדול זה” אמת אלוהית גדולה זו” עניינה להתגלות על ידי תורה ומצוותיה שהן הגילוי האמיתי של ישראל. באופן יסודי: אורייתא” קודשא בריך הוא וישראל” הם אחד.
התפרטות זו של תורה צריכה להיות מתוך קבלת עול מלכות שמים בשלמותה” שבפרשה הראשונה של “שמע”” כדברי רבי יהושע בן קרחה: “למה קדמה ‘שמע’ ל’והיה אם שמוע’? אלא כדי שיקבל עליו עול מלכות שמים תחילה” ואחר כך יקבל עליו עול מצוות” . קיום תרי”ג מצוות צריך להיות מתוך קבלת עול מלכות שמים” מתוך לימוד אמונה. ההתפרטות נמשכת מתוך הכלל. היסוד ביהדות הוא אמונה” “ואתם הדבקים בד’ אלהיכם” חיים כולכם היום””
ומתוך האמונה נמשכות המצוות. לכן” הכלל הוא: “שמע ישראל”. בפרשה של היום אנו נפגשים ב”שמע ישראל” הגדול הזה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן