פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > נחמה בכפליים / ממשנת הרצי”ה

נחמה בכפליים / ממשנת הרצי”ה

נחמו נחמו עמי [1] – פעמיים. אין זו סתם חזרה על מילים” אלא יש עניין לנחם בכפליים” כפי שאמרו חז”ל. אנחנו עכשיו באחרית הימים” בעקבתא דמשיחא. במצב זה של עקבתא דמשיחא מדובר על חיסול הגלות” ויש סיבוכים נוראים. שקענו בבוץ ארץ העמים והוא נדבק בנו. מובן שבמצבי ביניים אלה” שבהם הסיבוכים שבעקבתא הולכים ומתיישרים” יש צורך בריבוי הִתנחמות” התאזרות בגבורה והתגדלות. יש צורך בנחמה בכפליים כי הדברים מסובכים בכפליים. יש סיבוכים עם החוץ” עם הגויים. סבלנו מהם הרבה צרות והרבה רשעות. אבל יש סיבוכים גם בפנים” בעם ישראל” וזה דבר הרבה יותר קשה. מה עושים? על זה באה התשובה” שלמרות כל הצרות האלה “דבר אלוהינו יקום לעולם” [2].
אחרי התפילה אומרים: “אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח” ואף על פי שיתמהמה” עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא”. לכאורה המילים “עם כל זה” מיותרות. אלא הכוונה היא שדווקא המצבים היותר גדולים מחייבים את הסיבוכים היותר גדולים. לכן באה ההדגשה” ש”עם כל זה”” עם כל הסיבוכים המצערים והמכאיבים שיופיעו בעקבתא דמשיחא – “אחכה לו”.
“והיה העקוב למישור והרכסים לבקעה” [3]. גם עכשיו העקוב מתיישר. אבל צריכים ללמוד להתבונן במציאות” ולהכיר שד’ הוא המסדר את ענייני כלל ישראל ואת גאולת ישראל. כשזוכים להסתכל על המאורעות ההיסטוריים מתוך חיים של אמונה – אז רואים “בשוב ד’ ציון”. אבל אם חסרה אמונה – אזי מופיעים בלבולים” מופיעה ביקורת על כל הדברים שבאמצע הדרך. יש פתגם: לטיפש לא מראים חצי מלאכה. עכשיו אנחנו באמצע הדרך: העקוב כבר לא עקוב” אבל עדיין לא מישור” והוא הולך ומתיישר. אבל כדי לראות את זה” יש צורך בלימודי אמונה ובירורי אמונה אמיתיים” שהם הניחומים האמיתיים. הניחומים האמיתיים מגלים את אמיתיות הסדר האלוהי” את האמת של סדרי הגאולה. “ונגלה כבוד ד’ וראו כל בשר יחדיו כי פי ד’ דיבר” [4]! [5]

מקורות:
[1] ישעיהו מ'” א’ (הפטרת שבת נחמו).
[2] שם פסוק ח’.
[3] שם פסוק ד’.
[4] שם פסוק ה’.
[5] ע”פ שיחות הרצי”ה דברים עמ’ 133-140.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן