[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/239009208″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
עמוד רפ’ עמודה שמאלית, “בצאת ישראל ממצרים בית יעקב מעם לעז…”
“מחלוקת בין רד’ק למלבי’ם בעניין כפל הלשון במקרא רד’ק:זה לשון התורה להשתמש בכפלים (זו דרך תחבירית) מלבי’ם: כל כפל מכוון ויש משמעות על כל אחד באחד.
בצאת ישראל ממצרים בית יעקב מעם לועז…כל השבח הזה כפול, כי היציאה כפולה היא, כאן למטה ויציאה למעלה ממדרגה מן מנהגו של עולם.
זהות כפולה: יעקוב –ישראל, אך בעצם יש זהות משולשת: יעקב -ישראל -ישורון(בסוף התורה). בית יעקב= דת היהודית ישראל= אומה ישראלית ישורון= יסוד אוניברסאלי (אור לגויים)
“”לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה גויים, ואל ידור בחוץ לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל. שכל היוצא לחוצה לארץ כאילו עובד עבודה זרה””[הלכות מלכים ה, יב]
“