ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: ויצא
פרשה נוכחית: וישלח
פרשה הבאה: וישב
 

"אשר אני מראה אותך" - חלק א

נתיב אהבת הרע

הרב ראובן פיירמן / י"ז כסלו ה'תשע"ה / 30 דק'
קוד שיעור: 15882
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל
  • לרפואת
  • הנפש והגוף במהרה של: שמחה אוריה בת רחל יפתח ידידיה בן רחל משה נריה בן רחל (חולה נפש) בניה אברהם בן רחל רחלי בת שמחה מיכל עלי ברוך בן אורה
  • להצלחה,
  • לרפואה ולשמירה של: משה בן רחל ראשל חיים בן שמחה מיכל שמחה מיכל בת ריקיטה ברוך בן שמחה מיכל
  • לע"נ
  • הילד עובדיה רועי בן שלומית רעות ז"ל.
  • לרפואת
  • מנשה בן אכסה בתוך שאר כל חולי עמו ישראל- אמן.
  • לרפואת
  • סימה בת יסכה בתוך שאר ישראל. אמן.
  • לע"נ
  • ההורים תהילה בת שושנה, וארמון בן שרה.
  • לע"נ
  • הרב דוד בן הרב יוסף צבי
  • לרפואת
  • דוד בן אילה ולרפואת יצחק בן רות. לרפואת רחל בת חסיה בתוך כלל ישראל. לע"נ יצחק בן סעדיה.
  • לע"נ
  • דבורה בת שרה ובניהו ע"ה.
  • לרפואת
  • התינוקת טליה אסתר בת אלינור- הצלחה בניתוח בעז"ה.
  • להצלחת
  • כל עם ישראל. להצלחת נתניהו בן צילה נתניהו. ישראל בן אליהו ויהודית לרפואה שלמה בעזרת ה'.
  • לעילוי
  • נשמת לואיזה בת מסעודה ואליהו ע"ה
  • לעילוי
  • נשמת ישראל סבלוולף בן שלמה ונחמה.
  • לע"נ
  • ניר בן סעדיה וציונה חנוכי.
  • לע"נ
  • אורה בת יוסף ע"ה
  • לרפואתה
  • מהמחלה מיכל בת אסתר.
  • לע"נ
  • ישראל לדרמן ז"ל
  • לע"נ
  • תמר בת נועה ע"ה. ת.נ.צ.ב.ה.
  • לע"נ
  • דבורה בת שרה ובניהו ע"ה.
  • לרפואת
  • יהונתן יצחק בן דבורה להצלחת הניתוח בעז"ה.
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל

This text will be replaced
על השיעור:
מהו כלל גדול בתורה? לדעת בן פזי: "את הכבש האחד תעשה בבוקר ואת הכבש השני תעשה בין הערביים". תמוה, דעה מפתיעה, וכי זה הכי חשוב בחיים?! אומר מהר"ל זה באמת כלל גדול בתורה, זה ביטוי לעבודה תמידית, "שתכלית המכוון שיהיה אדם עבד להקב"ה... עובד את בוראו לגמרי". להיות עבדי ה' זו התכלית! למה רב פלוני אומר שמכל הדעות שהובעו עד עתה פן פזי צודק, ובזה חתם את הנושא ללא עוררין, כשהסיבה - "ככל שאני מראה אותך את תבנית המשכן... כן תעשו"? מה מסתתר מאחורי זה? ברמת בפשט זה מעלה קושיות, ובכלל מיהו רב פלוני שאפילו לא מתווכחים אתו.
יש הרבה גוונים בעבודת ה' (בן, דוד ורעיה ועוד). עבד, זו מדרגה הכי נמוכה. אך בעבד יש משהו מיוחד שאין באחרים. הוא כאילו איבר של אדון, במהות הוא אדון. הוא מתבטל לחלוטין לאדון. אין לו רצון משלו. אומר הראי"ה: "כשיש על מה למסור את החיים אז החיים הם דבר שיש להם ערך". מהר"ל: כשאדם בטל בפני תורה שהיא שכלית (-רוחנית, שאדם חי את נשמתו) ומשפיל עצמו עליה, אז נעשה גדול לעולם הבא. הראי"ה: שמחה עליונה באה על ידי ביטול גמור של עצמו. אז נשאב לאינסוף. זו ענווה גמורה. "משים עצמו כשיריים של כנסת ישראל"

תגיות: כלל גדול בתורה כל התגיות
הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד בנתיב אהבת ה'