ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: וירא
פרשה נוכחית: חיי שרה
פרשה הבאה: תולדות
 

"אשר אני מראה אותך" - חלק א

נתיב אהבת הרע

הרב ראובן פיירמן / י"ז כסלו ה'תשע"ה / 30 דק'
קוד שיעור: 15882
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל
  • לרפואת
  • הנפש והגוף במהרה של: שמחה אוריה בת רחל יפתח ידידיה בן רחל משה נריה בן רחל (חולה נפש) בניה אברהם בן רחל רחלי בת שמחה מיכל עלי ברוך בן אורה
  • להצלחה,
  • לרפואה ולשמירה של: משה בן רחל ראשל חיים בן שמחה מיכל שמחה מיכל בת ריקיטה ברוך בן שמחה מיכל
  • לע"נ
  • הילד עובדיה רועי בן שלומית רעות ז"ל.
  • לרפואת
  • מנשה בן אכסה בתוך שאר כל חולי עמו ישראל- אמן.
  • לרפואת
  • סימה בת יסכה בתוך שאר ישראל. אמן.
  • לע"נ
  • ההורים תהילה בת שושנה, וארמון בן שרה.
  • נחת
  • מהנכדות- חנה אודיה בת יהודית, מושקה בת יהודית.
  • לע"נ
  • נעימה בת דבורה לע"נ שמעון בן מרים לע"נ הרב שמעון בן דיאמנטה. לעילוי נשמת יוסף בן לאה ויעקב ז"ל. לע"נ חיים בן יצחק ורגינה רחל ע"ה. לעילוי נשמת לאה מלוס בת מרים ע"ה. לעילוי נשמת חיים נתן בן יעקב. לעילוי נשמת אברהם בן חיים נתן.
  • לרפואת
  • דוד בן אילה ולרפואת יצחק בן רות. לרפואת רחל בת חסיה בתוך כלל ישראל. לע"נ יצחק בן סעדיה.
  • לרפואת
  • הרב דוד בן חנה שרה עזרא בן מרים יהודה בן רחל טוהר בת נועה צבי בן שרה סוניה. לרפואת מלכה סוליטנה בת זוהרה, עידו בן בת שבע, בת שבע בת מלכה. להצלחת משפחת וייס.
  • לע"נ
  • מרת מוני בת אסתר ע"ה
  • לעילוי
  • נשמת ישראל סבלוולף בן שלמה ונחמה.
  • לע"נ
  • ניר בן סעדיה וציונה חנוכי.
  • לע"נ
  • אליהו נח בן חנה זצ"ל.
  • לע"נ
  • אורה בת יוסף ע"ה
  • לרפואת
  • מש' דוד גיל אורלי והבת אילה.
  • לע"נ
  • הניה גיטל בת משה ואיטה לעילוי נשמת אליהו בן חנה
  • לעילוי
  • נשמת איגור בן לידייה ז"ל.
  • נהורה
  • בת חנה- פרנסה טובה לשלם את החובות, בריאות וכוחות. ניר בן נהורה- זיווג, שילמד ויעבוד וימצא דירה טובה. יהונתן בן נהורה- שיהיה רגוע ויקבל כל באהבה פרנסה לו ולאשתו יהודית בת שרה חיה ושתעבוד בע"ה. ושישלמו את כל החובות.
  • לרפואתה
  • מהמחלה מיכל בת אסתר.
  • לע"נ
  • ישראל לדרמן ז"ל
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל

This text will be replaced
על השיעור:
מהו כלל גדול בתורה? לדעת בן פזי: "את הכבש האחד תעשה בבוקר ואת הכבש השני תעשה בין הערביים". תמוה, דעה מפתיעה, וכי זה הכי חשוב בחיים?! אומר מהר"ל זה באמת כלל גדול בתורה, זה ביטוי לעבודה תמידית, "שתכלית המכוון שיהיה אדם עבד להקב"ה... עובד את בוראו לגמרי". להיות עבדי ה' זו התכלית! למה רב פלוני אומר שמכל הדעות שהובעו עד עתה פן פזי צודק, ובזה חתם את הנושא ללא עוררין, כשהסיבה - "ככל שאני מראה אותך את תבנית המשכן... כן תעשו"? מה מסתתר מאחורי זה? ברמת בפשט זה מעלה קושיות, ובכלל מיהו רב פלוני שאפילו לא מתווכחים אתו.
יש הרבה גוונים בעבודת ה' (בן, דוד ורעיה ועוד). עבד, זו מדרגה הכי נמוכה. אך בעבד יש משהו מיוחד שאין באחרים. הוא כאילו איבר של אדון, במהות הוא אדון. הוא מתבטל לחלוטין לאדון. אין לו רצון משלו. אומר הראי"ה: "כשיש על מה למסור את החיים אז החיים הם דבר שיש להם ערך". מהר"ל: כשאדם בטל בפני תורה שהיא שכלית (-רוחנית, שאדם חי את נשמתו) ומשפיל עצמו עליה, אז נעשה גדול לעולם הבא. הראי"ה: שמחה עליונה באה על ידי ביטול גמור של עצמו. אז נשאב לאינסוף. זו ענווה גמורה. "משים עצמו כשיריים של כנסת ישראל"

תגיות: כלל גדול בתורה כל התגיות
הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד בהמהר"ל מפראג