פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

הקדשות שיעורים

להקדשות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון :02-6461328

חדשים מהרב

נתיבות עולם, נתיב התשובה – פרק ו’ | הרב אורי שרקי
play3
הרב אורי שרקי
הפרק על היצר הרע | שמונה פרקים לרמב”ם פרק ו’ | הרב אורי שרקי
play3
הרב אורי שרקי
אורות ישראל ט’, ה’: הגאולה – חורבן הגוף או חיזוק הגוף? | הרב אורי שרקי
play3
הרב אורי שרקי
איך ולמה המצוות בטלות לעתיד לבוא? | אורות הקודש ד’, יפעת גילוי המצוות | הרב אורי שרקי
play3
הרב אורי שרקי
נתיבות עולם, נתיב התשובה – פרק ה’ | הרב אורי שרקי
play3
הרב אורי שרקי
אורות ישראל ט’, ג’: קדושת הברית ותיקון הברית | הרב אורי שרקי
play3
הרב אורי שרקי
דף הבית > פרשת השבוע > פרשת בראשית > “ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירומים הם”

“ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירומים הם”

Play Video
video
play-rounded-fill
 
‫ותפקחנה עיני שניהם
‫וידעו כי עירומים הם

‫ויתפרו על עת העינה

‫ויעשו להם חגורות

‫מה זה ותפקחנה עיני שניהם?

‫מה שמעת שעד עכשיו הם היו עיוורים?

‫מה? קשה להגיד, ואתה ראה האישה הכתובה

‫אז מה עד עכשיו הם לא ראו?

‫הסתכלו רק למעלה ולמטה, מה?

‫אלא הכוונה, אם ידעו כי עירומים הם

‫נודע להם שיש בזה בושה

‫מה הבושה?

‫הבושה להיות ללא כיסוי

‫כלומר, מה הבעיה בזה שאין כיסוי?

‫שהחטא גלוי

‫זאת הבעיה

‫החטא גלוי

‫ולכן יש בושה

‫ולכן צריך מהר לחסות

‫על הנפש החוטט

‫והפתרון, נגיד, הקבוע

‫שמחסה על החטא

‫זה הגוף

‫זה מה שיקרה בפסוק כף א'

‫אבל עד פסוק כף א'

‫כשהנפש חוטט ועדיין אין לה גוף

‫היא יודעת שהיא עירומה

‫אז מה היא יכולה לעשות?

‫היא יכולה לעשות

‫אז מה היא יכולה לעשות?

‫היא יכולה לפחות להצטער

‫להצטער פירושו

‫איך אומרים בעברית ומקראית להצטער?

‫להתעונן

‫זה מה שכתוב

‫והתפירו עלי ת'ענה

‫הם מתעלים מתוך הצער

‫עלי

‫שימו לב, זה לא מדובר עלי, במשל רבים

‫אלא עלי

‫עלי אחד, מה זה אומר עלי אחד?

‫עלי אחד זה מספיק כדי לעשות חגורות

‫אלא הכוונה

‫שהצער שהם חשים

‫מעלה אותם מן החטא

‫כמו שאומר הזוהר

‫שאבושה ראויה לחפר על כל החטאים

‫כן

‫מה?

‫לא כתוב והתפרו, והתפרו

‫אתה אמר, והתפרו

‫והתפרו

‫נו, למה לא?

‫אני לא יודע מה זה להתפר

‫להתפר זה לחבר, נכון?

‫מה? הם צריכים לחבר

‫הם מחברים אל הנפש אלהם את אבושה

‫נכון?

‫מה אתה אומר?

‫כלומר, האם היה גוף בסתיו הזה?

‫לאף אחד לא היה גוף

‫הרי כל זה בגן עדן מתרחש

‫הכל זה נפשות?

‫הכל זה בגן עדן

‫בגן עדן, כמו שאני יודע, אין גופים שם

‫נכון?

‫הרמבא אומר שגן עדן זה הכי קדורה

‫הרמבא אומר שגן עדן זה מקום בקדור הארץ

‫אתה בטוח שהרמבא אומר את זה?

‫אומרים שהרמבא אומר את זה

‫אבל צריך להבין, איפה הרמבא כותב את זה?

‫מעניין שבמורה נבוכים הוא לא כותב את זה

‫הוא כותב את זה בהקדמתו לפרק חלק

‫כששם הכוונה של הרמבא היא

‫לומר מה לא חשוב בחיים

‫כן, אני רוצה להסביר מדוע

‫עטנה של המשנה כתב

‫כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא

‫למה הוא לא אמר שכל ישראל ‫יש להם חלק במות המשיח?

‫או יש להם חלק בעריכות ימים

‫או יש להם חלק בגן עדן

‫או חלק בכל מיני דברים

‫בתחיית המיתים

‫הוא אומר, למה העולם הבא?

‫מדוע? כי העולם הבא היא המטרה האחרונה

‫ולכן היא ניח את כל שאר התכליות

‫ודיבר רק על התכלית האחרונה

‫אז הוא מסביר לך, גן עדן

‫הוא מקום בארץ דשן ושמן

‫שבני אדם יגלו אותו

‫גם אם נלך על הצד הזה

‫כפי שרוב בני האדם סבורים

‫שגן עדן הוא בארץ

‫ושזה מקום דשן ושמן

‫יגלו, הקב' ברוך הוא לעתיד לבוא

‫אין הוא המטרה

‫אבל אין שם אחרא שאכן כך הם הדברים

‫תודה רבה

‫אז זה פשוט

‫זאת אומרת ש... גם יש ‫גמרה מפורשת במסכת פסחים

‫שאומרת הפוך

‫כתוב במסכת פסחים

‫שמצרים היא 500 פרסה

‫על 500 פרסה

‫ומצרים 1 מ-60 בקוש

‫וקוש 1 מ-60 בעולם

‫ועולם 1 מ-60 בגן

‫וגן 1 מ-60 בעדן

‫ועדן 1 מ-60 בגהינם

‫נמצא כל העולם ככיסוי כדרה לגהינם

‫כך אומרה מדרש

‫המובא בגמרה במסכת פסחים

‫אם גן עדן הוא כזה גדול

‫שהוא כפול 60 בריבוע

‫של העולם

‫אז איפה תכניס אותו בכדור הארץ?

‫ברור

‫אגב, מעניין שקושי הזו שאני מקשה

‫מקשה בנשחי

‫בספר בניו ידע על אותה אגדה

‫והוא עונה

‫שברור שגן עדן נמצא בארץ

‫איפה?

‫כמועט המחזיק את המרובה

‫כמו שכתוב ש60 ריבו מישראל

‫עמדו בין שני בדי הארון

‫שזה אחד מהפעמים שמועט

‫יחזיק את המרובה

‫כך יש מקום בכדור

‫שבו אתה נפגש עם גן עדן

‫בסדר, אז מה זה אומר?

‫זה אומר שגן עדן זה לא שם

‫זה לא בכדור הארץ

‫זה מה שזה אומר

‫אז מה לא להתעקש כל כך

‫על הפרשנות הילדותית הזאת

‫שזה מדובר בגן שבו יש תאינים וכדור

‫בסדר

‫ויעשו להם חגורות

‫החגורה זה גבורה

‫מי חוגר?

‫גיבורים חוגרים

‫גם כן החגורה כדי להפריד

‫בין החלק הילאי של האדם

‫לחלק הבאימי של האדם

‫אז אותו דבר

‫זה לאפשר את ההתגברות

‫איזהו גיבור התכובשת יצרו

‫וישמעו את כל אלוהים

‫יתהלך בגן לרוח היום

‫תגידו לי מה זה כל אלוהים

‫יתהלך לרוח היום?

‫מה הקדוש הוכחוסי?

‫טיול של אחי הצהריים

‫ברור שזה לא כיבשו אותו

‫והתחבא האדם ואשתו

‫מפני השם אלוהים בתוך עץ הגן

‫והקרא השם אלוהים אל האדם

‫ואומר לו אייקא

‫השאלה אייקא היא שאלה עמוקה מאוד

‫כלומר אתה עכשיו צריך

‫להגדיר את עצמך מחדש

‫בעקבות אחת

‫נכון?

‫אחת דורש מן האדם

‫הגדרה חדשה של הזהות שלו

‫והיה אומר

‫את קולך שמעתי בגן

‫והירא כיירו מנוחי ויחבא

‫אגב, מתי אנחנו שומעים קול

‫במהלך השנה?

‫בראש השנה

‫אז מה זה היה שם הקול אלוהים?

‫זכיית שופר של ראש השנה

‫בסדר

‫זכיית שופר של ראש השנה

‫חושפת אותי אל הבורא

‫אל החן שחרדה

‫זה בדיוק מה שקורה כאן

‫כן בבקשה

‫כלומר מה שאומרתי

‫אייקא זה לא חבר אחת

‫נכון

‫כל חטא צהרית מהאדם

‫היא הגדרה מחדשה של הזאת

‫בוודאי

‫כל חטא גורם לגדרה מחדש של הזהות

‫קוראים לזה בג'י פי אס

‫חישוב מחדש של המסלול

‫מכיר את זה?

‫יש מכשיר כזה שקוראים לו ג'י פי אס

‫שמכוון אותך

‫וכל פעם שאתה סוטה מהמסלול שהוא אומר

‫אז הוא מודיע לך

‫חישוב מסלול מחדש

‫בעוד חמישים מטר

‫לפני ימינה

‫טוב

‫האם תוכל לענות על השאלה

‫שחשובה לחצי מהעם

‫כלומר אנחנו הנשים

‫מה תפקיד האישה בעולם הזה

‫כחצי נשמה בעניין המצוות

‫הלימוד ובעולם הבא

‫במקרה שהיא שומרת מצוות

‫והוא לא

‫איך נדונה הנשמה הזאת?

‫אולי נשאל

‫שאלה שהיא חשובה

‫לעוד חצי מהעם

‫מה התפקיד של הגברים בעולם הזה

‫כחצי נשמה בעניין המצוות

‫ומה עושה אם אשתו לא רוצה

‫שהיא קיים מצוות?

‫אני חושב שהשאלה

‫היא שאלה נכונה

‫לא לגבי הנשים

‫אלא זו שאלה נכונה

‫לגבי האדם בכלל

‫מה תפקידו של האדם בעולם הזה

‫ואז כל אחד ואחד

‫יש לו האופן שלו

‫לפי הרגישות שלו

‫לפי המבנה הנפשי שלו

‫לפי אותו זכר או נקבה

‫בקשר שלו עם אלוהים

‫וכל אחד מוצא את הנתיב שלו

‫כן?

‫מהמדבר שלא רואים או שהחטא

‫מגדיר אותה לתרבות עם האדם?

‫מאיפה רואים שהחטא

‫מחדש את הזהות של בן אדם?

‫כתוב כאן

‫והקרא שמלואים אל האדם

‫והיום אומר לו אייקה

‫איפה אתה?

‫זאת לא שאלה לפני כן

‫הוא ידע איפה הוא

‫כן?

‫אז הוא צריך להגדיר את הצור מחדש

‫כי אותם שני אנשים

‫שהיו בכדור פורח

‫ופתאום יגדעו את הדרך

‫אז מלמעלה הם קוראים לבן אדם

‫שנמצא על הארץ

‫ואומרים לו תגיד איפה אנחנו?

‫ואז הוא עונה להם

‫אתם בכדור פורח

‫אז הם אומרים

‫אחד לשני הוא בטוח מתמטיקאי

‫כי מה שהוא אומר מדויק להפליא

‫ואיננו שומושי בכלל

‫כן?

‫כן

‫אז בואו אייקה

‫כלומר האדם יודע איפה הוא נמצא

‫הוא נמצא אצל עצמו

‫אם צריך לשאול אותו אייקה

‫סימן שהוא יצא מעצמו

‫כן

‫מה אתה רוצה?

‫מה זה אומר שאדם מלכון

‫מתחבאים בתוך עצה

‫מחפשים עצה

‫מה זה עץ?

‫עץ זה זכר או נקבה?

‫זאת מילה של זכר או נקבה?

‫זכר נכון?

‫רגע אתה אומר עצות?

‫או עצים?

‫עץ יפה או עץ יפה?

‫אז עץ זה זכר או נקבה?

‫יפה, למה לא יכולת לחשוב על זה לבד?

‫אני צריך לענות אותך

‫עכשיו, מה הנקבה של המילה עץ?

‫עצה

‫מה הנקבה של המילה עץ?

‫עצה

‫יפה, זאת אומרת, אם הם מתחברים בתוך העץ

‫סימן שהם מחפשים עצה

‫ברור?

‫מה זה להתחבא?

‫מה להתחבא זה לחפש

‫לחפש את עצמו

‫טוב, ויומר

‫את כלך שמעתי בגן ואיראקי רומן רכיביך ויומר

‫מי אגיד לך כי רומתה מן העץ

‫אשר ציוויתי איחד ובלתי אכול מנו

‫אכלת

‫ויומר האדם, האישה שנתתה עמדי

‫היא נתנה לי מן העץ

‫ואוכל

‫עכשיו, חז'אל אמרו

‫כאן, רשי מביא את זה

‫כאן

‫כפר בתובה

‫כן, אז במקום להגיד תודה על זה

‫שיש לו אישה

‫הוא אומר, הוא בא בטענות

‫האישה שנתתה עמדי

‫החטא זה

‫מה מספרו

‫זה מספר החטאים של אדם הראשון

‫זה אחד ראשון, שני

‫שלישי, רבי

‫שני, נכון?

‫מה יותר חמור? חטא שאדם

‫עושה בראשונה או בשנייה?

‫השני יותר חמור

‫כי הראשון יש לו קצת

‫טעם של שוגג, השני

‫הוא מרידה

‫היא רוצה שהיא ייקח את תאו של אדם הראשון

‫מהו? הכפירה בתובה

‫עכשיו, לפי זה

‫מה עיקר התיקון של החטא דם הראשון?

‫הכרה בתובה

‫נכון?

‫להודות

‫כן, כלומר

‫מי שכתעו כפירה בתובה

‫התיקון שלו

‫זה ההודעה

‫אמת או לא?

‫טוב, להודות לשם

‫נכון? זאת אומרת

‫מה, מה אתה רוצה?

‫יש לו אתר ומגיעה קצת דעה

‫שהרשמה שלו נתנה

‫כן, אני באמצע משפט

‫כן

‫ולכן, התיקון של חטא

‫דם הראשון

‫זה ההלל ביום העצמאות

‫זה מובן מאליו

‫עכשיו, יש פה, מה?

‫אני אסביר עוד מעט למה לא פסח

‫עכשיו, צריך להבין משהו

‫שימו לב שכשאמרתי את זה

‫צחקו פה בקהל

‫מגלל שזה מפתיע אותנו

‫באמת מה שאנחנו מאמינים בו

‫יש בעיה של אמונה

‫כן

‫אז צריך לזכור

‫מה שאנחנו מאמינים בו זה גם נכון

‫ולכן

‫זה נכון שצריך להגיד הלל ביום העצמאות

‫אבל זה לא סתם

‫בגלל שיום העצמאות מציין

‫מעורה שבו לא ראו

‫שום נס של שבירת חוקי

‫הטבע

‫ולכן שם דווקא

‫יש פה מקום לחשוב שלא השם פעל כל זאת

‫ולכן דווקא

‫שם התיקון

‫מה שהנקן בפסח שעדיין היו ניסים גלויים

‫של שינוי סדרי הטבע

‫לכן מי שאומר

‫אני מודה לקב' חוף שעשה מקת בכורות

‫או שקרא את הים, נו באמת

‫זו חוכמה, כל אחד רואה

‫אבל להודות לקב' חוף

‫שהוא הקים את המדינה, זה לא כל כך קל

‫ברור

‫כידוע יש בזה

‫נטיות קפרניות שמתקחה שולפי זה

‫יש כידוע

‫הכפירה החילונית

‫והכפירה הדתית

‫הכפירה החילונית אומרת

‫חבר

‫האם אתה סבור שאכן

‫האל הוא זה שהקים את המדינה

‫והלא לא כן הוא

‫הלא הפלמך הוא זה שהקים את המדינה

‫עד כאן הכפירה החילונית

‫הכפירה הדתית אומרת

‫נו באמת, הבמס רשתי זה הקב'

‫שבורחו שבנה את המדינה הזו, איזה זה הפלמך

‫זה כפירה וזה כפירה

‫זה היה מגניב של סגנון

‫של מבטא אפילו

‫אז בסופו של דבר

‫לכן צריך להבין

‫שזה אכן נכון

‫כלומר, התיקון של חטא הדם הראשון

‫זה ואמירת הלל ביום העצמאות

‫מי אומר את זה?

‫הגמרא אומרת את זה

‫מה?

‫כן, ודאי שבלילה

‫אבל אני אומר

‫קודם כל, להתחיל מהלל סתם

‫איפה זה כתוב בגמרא

‫שזה התיקון של חטא הדם הראשון

‫כתוב מפורש

‫במסכת סנדרין דפצד יגדלת

‫עמוד א'

‫ביקש הקב' ברוך הוא לעשות

‫את חזקיהו משיח

‫וצנחריב

‫גוג ומגוג

‫עמדה מדת הדין לפני הקב' ברוך הוא

‫אמרה, דוד המלך אמר שירה

‫הוא לא אמר שירה, אתה תעשה אותו משיח

‫שם, אדם דובר שם

‫מה זה הסיפור של סנחריב

‫וחזקיהו?

‫כידוע, ממלכתו של חזקיהו הוא מלך יהודה

‫הייתה נתונה

‫למנדט של האימפריה

‫האשורית. בעצם, חזקיהו

‫לא היה עצמאי, מלך אשור

‫הוא זה ששלט בו

‫יום אחד נמאס לחזקיהו

‫מורד במלך אשור

‫מלך אשור בא בשערי

‫ירושלים

‫יש שם אחרדה גדולה

‫בסוף נעשה נס

‫185 אלף

‫מתים יש

‫במחנה אשור

‫קטסטרופה אשורית

‫חוזרים הביתה, יהודה

‫חוזרת לעצמאות

‫ואז בא ישעיהו הנביא

‫אומר לו תגיד הלל, אומר לא רוצה

‫בסדר? בבקשה

‫שירה זה משהו

‫שזה משהו

‫אתה צודק

‫אתה צודק

‫כי הרי, אתה תמיר יפה מאוד

‫ששירה זה יותר עמוק מהלל

‫הרי יש גמרה מפורשת

‫במסכת פסחים, דווקא פיוזאים

‫שחזקיהו וסיעתו

‫אמרו הלל כשעמד עליהם סנחריב

‫אז בכל זאת סותר את הגמרה בסנדרין

‫שהוא לא אמר שירה

‫אלא מה יש לך לומר

‫שחזקיהו אמר הלל

‫כי הוא הדתי

‫הוא צריך לצאת בחובת התקנה

‫של הנביאים, הרבנות הראשית של ישעיהו

‫לא הייתה נותנת לו לעבור על זה

‫אז הוא אמר הלל

‫אבל זה לא היה שירה

‫כלומר זה לא מתוך הזדהות

‫לכן לא נעשה משיח

‫ככה אומרת הגמרה

‫המשיח זה מי שצריך לתקן את כל הפשלות שהיו

‫נכון? אם כן, מכאן אתה למד

‫שהתיקון של החטא הדם הראשון

‫שהוא הפשלה הראשונה

‫הוא התקן על ידי הלל של יום העצמאות

‫מה וזה שזה בלילה זה עוד סיפור

‫מה אתה אומר?

‫אם אתה רוצה

‫טוב

‫והיא אומר

‫השם אלוהים לאישה

‫מה זאת עשית?

‫ואתה אומר האישה

‫הנחש אישי אני והאוכל

‫אז הוא שואל את האדם

‫מי עשה לך את זה?

‫האישה. הוא שואל את האישה

‫מה צריך לעשות עכשיו?

‫לשאול את הנחש

‫צריך לשאול את הנחש

‫והיום אומר השם אלוהים אל הנחש

‫כי עשית זאת ערור אתה ‫מכל הבאמם ומכל חיית השדה

‫על תוכלך תלך ואפר תוכל קומר חייך

‫רגע תן לדבר

‫אולי תשאל אותי למה עשיתי את זה

‫יש לי אולי איזושהי סיבה

‫אז מה אומר השים?

‫מכאן שאין

‫מהפכין בזכותו של

‫מסית

‫כיוון שהוא עשית זה דבר חמור מאוד

‫אז לא רוצים שהוא ידבר

‫אבל מכאן שהיה לו מה לומר

‫מה?

‫האישה היא

‫מסיתה בגלל שהיא עשתה

‫אבל כאן

‫גם היא לא עשיתה במובן הזה

‫שהיא לא אמרה טיעון

‫כי היא יודעה אלוהים

‫כי ביום אחר לכם מינו ואיתם כאלוהים

‫תהיו עודדות ורע

‫וזה סך הלוואי את העולם

‫הרעיון הוא של הנחש

‫אז אם כן הנחש הוא המסית

‫ואין מהפכין בזכותו של מסית

‫אבל זה סימן שהיה לו זכות

‫היה לו מה לומר

‫ולכן לא, זה לא שכזו הוא ישתכנה

‫זה כזו הוא לא יהיה לו מה לענות

‫לכן הוא השתיק אותו

‫מה הדבר הזה? מה הייתה הזכות

‫מה הנחש היה יכול לטעון?

‫מה אתה רוצה?

‫כן, אז זה כבר דברי ערבי

‫ותלמיד דברים משומעים

‫אבל זה כבר הגמרה אמרה

‫זאת אומרת, זה דבר פשוט

‫מסתתר פה משהו מאחורי זה

‫מה שמסתתר מאחורי זה

‫זה שחייב להיות

‫שיהיה נחש שיסית

‫כי הרי יש

‫בהכרח איזושהי

‫קנאה שצריכה להיוולד בבריאה

‫בגלל היררכיה

‫אם לא תהיה יררכיה

‫לא תהיה התקדמות

‫ולכן חייבת להיות יררכיה וחייבת להיות קנאה

‫לכן אומר הנחש

‫מה אתה רוצה?

‫אתה עשית אותי ככה

‫נכון?

‫אז לכן

‫לא מהפכים זכותו

‫באמת, איך הקב' הוא יתמודד ‫עכשיו עם הקבושייה הזאת?

‫תשובה, הוא יסתדר עם זה

‫כמו שמצאנו בחטא

‫במיעוט הירח

‫שהגמרה אומרת שהקב' הוא אמר

‫עליי להביא כפרה על שמיעת איתי את הירח

‫מה המשמעות הדבר הזה?

‫שזה חוזר אל הכתפיים שלו בסופו של דבר

‫אז הוא, יש לו את החשבונות שלו

‫הוא יצטרך להסתדר

‫עם זה שהוא ברא את היררכיה

‫במציאות ושזה יוצר את הקנאות

‫שזה יוצר וכדומה

‫מובן?

‫וזה

‫אפשר לומר

‫על זה כבר אמר הנביא

‫והיה אור הלבנה כאור החמה

‫כמו שלעתיד לבוא

‫התסכול שיש מפני היררכיה

‫התסכול הזה יתוותל

‫ואור הלבנה יהיה כאור החמה

‫אבל אז יש בעיה

‫מה עם ההתקדמות?

‫אומר הנביא אל תדאג

‫ואור החמה יהיה שבעת הים

‫כאור שבעת הימים

‫אז עדיין יש לי תסכול

‫אז מה? צריך לחזור להתחילת הפסוק

‫והיה אור הלבנה כאור החמה

‫שעכשיו אור הלבנה יהיה פי שבע

‫גם כן

‫ואז השמש תצטרך להעיר פי ארבעים ותשע

‫נכון?

‫ואז יש עלייה מתמדת

‫ובאינסוף

‫בסדר? ובאינסוף הכל מתפייס

‫עכשיו מה זה הסיפור הזה של כללת הנחש?

‫וכללת האישה?

‫וכללת האיש?

‫הרי אנחנו רואים שכל אחד נמצא

‫מתחת לשני נכון?

‫הוא הולך על הגחון שלו

‫והבא השיט בינך ובין

‫האישה ובין זרחה ובין זרה

‫הוא יישוב חרוש ואתה תיישוב פנועקב

‫כלומר עכשיו הנחש נמצא

‫מתחת לעקב של האישה

‫נכון? זה מה שקורה

‫סימן שעד עכשיו איפה הוא היה?

‫הוא היה פנים ואלפנים

‫עכשיו הוא למטה

‫ומה עם האיש והאישה?

‫אלא האישה אמרה הרבה הרבה

‫אצבעונך ואירונך

‫ואישה תשוקתך והוא ימשולבך

‫אז איפה הוא עכשיו?

‫למעלה

‫ועד עכשיו איפה הוא היה?

‫פנים ואלפנים

‫אז בעצם מה היה המצב הראשון?

‫איש, אישה, נחש

‫אותו גובה

‫מה זה איש אישה?

‫הסכל הרגש

‫ומה זה הנחש?

‫הסכל הטבעי

‫כלומר זה באותה מדרגה נמצאת הנשמה עם הטבע

‫איש אישה נשמה

‫נחש טבע

‫בעצם היה

‫אותו גובה

‫במילים אחרות אם אני רוצה לדעת את אלוהים

‫אני יכול לדעת אותו באותה מידה

‫דרך הנשמה כמו דרך הטבע

‫מה שעובדי עבודה זרה רוצים להשיג

‫היה אמת בגן עדן

‫דהיינו פולחן הטבע

‫דרך הטבע, דרך הנחש

‫אפשר להשיג את האלוהות

‫אבל כאן יש סכנה של אובדן הזהות המוסרית

‫זה מה שקרה בחטא

‫ולכן כדי לתקן

‫נעשה היפוך

‫שעכשיו יש איש אישה נחש

‫לנו הסכל שולט ברגש ששולט בדחף הטבעי

‫בסדר?

‫זה מכאן

‫אבל זה חיסר

‫מה אתה רוצה?

‫האם הנבואה היא רגש?

‫האם הנבואה היא רגש?

‫זו שאלה יפה מאוד

‫למה זה קשור לנושא?

‫אם זה עובר ככה, זאת אומרת שמראש

‫או מתחילה נבואה בכלל

‫אז ההשארות האוטימטיבית והדלתית היא דרך זה

‫שההפקודים של הנבואה ייתקו

‫עד שהתפסקה

‫הנבואה היא לא רגש

‫הנבואה היא חוויה

‫אבל חוץ מזה דת אלוהים של אדם הראשון

‫זה לא נבואה

‫זה לא נבואה מזה

‫למעלה מכל הנביאים

‫נמצאת נבואת משה

‫למעלה מנבואת משה

‫מדרגת אדם הראשון

‫מה שהזוהר מכנה בשם זיהר העילה

‫הזוהר העליון

‫זה בכלל לא נבואה, משה ‫רבנו קטן על אדם הראשון

‫אתה מבין?

‫כי מה ההבדל?

‫שדווקא אצל משה רבנו

‫דווקא הדרגאיות הזאת מורגשת

‫ולכן

‫כיוון שמשה היה צריך להתנבא

‫והוא יכול היה להתנבא

‫בכל רגע, בלי כל התרעה

‫לכן פרש מינה אישה

‫כי הוא לא יכול

‫לחיות חיי אישות

‫ובאותה שעה גם להתנבא, בלתי אפשרי

‫מה אתה לומד לגבי

‫אדם הראשון? שהוא היה מתנבא

‫בשעת תשמיש

‫זה הולך ביחד, אין שום הבדל

‫אין שום הבדל מדרגות

‫לפני החטא

‫ולכן מרים

‫דרשה ממשה רבנו

‫לעלות במדרגה

‫למדרגת אדם הראשון

‫ולכן היא אמרה לו שלא לפרוש מינה אישה

‫מובן? כן בבקשה

‫טוב

‫בסדר? טוב

‫עכשיו, כל החטא הזה

‫זה חטא במדרגה

‫של נפש

‫מה זה אומר בעולמנו אנו?

‫האם הקב". לא שאל

‫את הנחש למה הוא עשה זאת, מכיוון שהקב".

‫תכנן להיכשל כמו

‫ביצירת האדם? כן, זה בסדר

‫זה אותו הרעיון שדיברנו עליו

‫עכשיו

‫מה בעולמנו אנו זה אומר?

‫כי הרי החלקים האלה של נפש

‫האדם, אני אקרא הם איש, אישה ונחש

‫בעולמנו אנו מתרגמים

‫לגברים ונשים

‫מה שלא היה

‫באדם הראשון, שהוא אישיות אחת

‫הכוללת בקרבה כמה חלקים

‫אז חזאל

‫עמבו דבר מאוד מעניין על זה

‫מה אתה רוצה?

‫אני רואה, כן, נו

‫האם הנסירה היא תולדה של אחת?

‫אה? האם הנסירה היא תולדה של אחת?

‫לא, אתה יודע שלא

‫אני חוזר על השאלה שלו

‫האם הנסירה היא תולדה של אחת? התשובה היא לא

‫מה שבאולם שלנו זה נראה כגברים ונשים

‫או שאלה אחת? לא

‫בעולמנו, זה שיש גברים ונשים זה לא נסירה

‫זה תולדה של הנסירה

‫הנסירה זה

‫ההבחנה בין השכל לרגש

‫ההבחנה הזאת היא נעשתה כבר

‫באדם הראשון, בגן עדן

‫בסדר? בעקבות אחת גורשנו מגן עדן

‫אז כשאנחנו גורשים מגן עדן

‫הנפש של האדם מופיע בשני גופים

‫גבר, אישה

‫דבר שלא היה מקודם, נכון?

‫נו

‫כל מי שיוצא מגן עדן הולך להתפלל כמו נער

‫שיוצא את עניין הראשי? כן

‫טוב, אה, לא

‫אה, אני מנסה

‫להתקדם קצת, כן

‫אה, עכשיו, ה

‫בעולמנו אנו מה זה אומר

‫אז חזאל נתנו פה רמז

‫מאוד מעניין, בעדינות הם נתנו אותו

‫אבל הם הסבירו את זה, אמרו מדוע

‫הנחש

‫רצה להפיל

‫את האדם, למה?

‫מה? כן

‫הוא ראה אותם משמשים

‫והוא התאווה

‫לחווה, ולכן

‫הוא סידר שאדם הראשון

‫ימות כדי שהוא ייקח את חווה

‫נכון? עכשיו, לפי

‫מה שלמדנו

‫מי זה הנחש? זה

‫האדם עצמו

‫זאת אומרת, שמה זה החטא?

‫זה אופן

‫מסוים של שימוש

‫בכוח המיני, שלא

‫בקדושה, אלא באופן בהמי

‫זו הכוונה

‫שבא נחש על חווה

‫והטיל בה זוהמה

‫כלומר, הוא מתקנה בקדושה

‫שהייתה בתשמיש אצל

‫האדם הראשון, והוא רוצה

‫לקנות את זה, הוא רוצה להפיל

‫את זה בעצם, להפוך את כל

‫המעשה הזה לטכני בלבד

‫זה מה שקורה בעולמנו

‫בסדר? ולכן

‫מכאן, הטעות של הנוצרים

‫שסבורים שכל החטא של אדם הראשון

‫היה הנטייה המינית

‫ומזה השתלשה

‫לרעיון הזה

‫טוב

‫שאלה קטנה

‫כתוב כאן, ולישך

‫תשוק כתך

‫והוא ימשול בך

‫פסוק מעניין, לא?

‫והוא ימשול בך

‫אלישך תשוק כתך והוא ימשול בך

‫כל זה קורה בנפש

‫של האדם בגן עדן

‫איך זה קורה בעולמנו אנו?

‫נאלי נסתכל לרגע אחד בפרק ד'

‫פסוק ז'

‫הלו עם תתיב

‫לא, כמה זמן לוקח לכם למצוא?

‫הלו עם תתיב

‫סעט

‫ואם לא תתיב

‫לפתח

‫חטאת רובץ

‫ואליך תשוקתו, ואתה

‫תמשול בו

‫אני מדובר פה

‫לא, במי צריך

‫למשול?

‫ביצר הרע, נכון?

‫זה היצר הרע

‫אז פה כל המאבק הזה

‫תשוקה וממשלה

‫זה יצר הרע ויצר הטוב

‫זה מה שזה אומר

‫עולאדם אמר

‫כשאמרת לכל אשתך

‫ואת אוכל מנייסת שרציביתיך

‫למור לא תאכל ממנו

‫ארורה האדמה בא עבוריך

‫בעיצבון תאכלנה

‫כל ימי חייך וכל זה

‫דרדה תצמיח לה ואכלת את העשר ושדה

‫וזה תפח תאכל

‫לחם עד שובך אל האדמה

‫שקחת כי עפרת ולעפרת שוב

‫והקרא האדם שם אשתו

‫חווה

‫מהפסוקים הקודמים

‫אחד זה נאמר

‫בלשון מקבה

‫בפסוק ז'

‫פעילה את אחרים דברים שם זה חווה

‫אז אותו הדבר

‫אני מסביר את זה עכשיו, זה עכשיו יוסבא

‫והקרא האדם שם אשתו

‫חווה

‫כי היא הייתה עם כל חי

‫אז איך צריך לקרוא לה? חיה

‫למה הוא קורא לה חווה?

‫כי היא הייתה, היא כבר לא, היא כבר לא חיה

‫השם שלה צריך להיות

‫חיה, אבל עכשיו שהיא כבר לא

‫חיה, אז צריך לקרוא לה

‫חווה

‫אתם רואים שם מילה חווה?

‫מה? נחש

‫חוויה בערמית זה נחש

‫זאת אומרת שהיא הנחש שלו

‫מבין?

‫הנחש

‫שלו, הנחש

‫הוא הנחש שלה והיא

‫הנחש שלו, כלומר כל אחד

‫הפיל את השני, מובן?

‫מה? זה היפה, דומינו

‫יפה מאוד, כן

‫דומינו משון ממשלה

‫מושל וממשלה

‫כן

‫אז זה, אבל מצד שני

‫יש כאן תיקון, כי הרי מדוע

‫הוא נפל? כי הוא לא קרא לה בשם לפני זה

‫קרא לה, איך הוא קרא לה קודם?

‫האישה

‫נכון?

‫הוא קרא לה אישה וקרא

‫לעצמו איש, הוא לא

‫הכיר בזה שישנה זהות חיצונית לו

‫שאיתה הוא יכול לדבר, לכן

‫אנחנו רואים שכל זמן הסיפור

‫אין שם שיחה אחת בין אדם

‫לבין חווה, כי באמת

‫אין להם שמות, כדי

‫ששני בני אדם

‫או שני אנשים ידברו אחד עם השני

‫צריך שכל אחד יהיה שם, לו אין

‫שם וגם לה אין שם

‫לכן הם לא דיברו, כיוון שהם לא דיברו

‫נפלו לחטא, כיוון

‫נפלו לחטא, מתו

‫מכאן שהמוות הוא תוצאה של

‫היעדר הדיבור, כשמדברים

‫יש חיים, לא מדברים

‫מתים, כמובן?

‫מזה אפשר גם להבין

‫מה שקורה אצל קין

‫ויאמר קין אל הבל

‫ניסה לדבר

‫אבל לא הצליח להגיד כלום

‫אז הוא הרג אותו, אז כשמתחיל

‫זאת אומרת שהאלימות

‫היא דיבור שניסה

‫להיאמר ולא

‫הצליח

‫מסקנה, כשלא מדברים

‫בכלל, שניהם מתים

‫כשמנסים לדבר, אחד מת, אחד חי

‫כשמצליחים לדבר

‫שניהם חיים

‫כן, אלימות ואידמות

‫כן, דומה

‫אלימות, זה בישעת אחת

‫שלא רוצה לדבר

‫כן

‫ויאס השם אלוהים

‫לאדם ולאשתו

‫נקנות אור ואל בישם

‫ולפי מה שכבר למדנו

‫בפרקים הקודמים, כאן

‫נכנס האדם לגוף

‫הראשונה

‫הגוף הוא

‫קוטונת האור של האדם

‫ויש לי את השאלה, איך נברא

‫האור הזה

‫מתי נברא הקוטונת

‫האור, את זה התורה

‫לא סיפרה

‫מדוע?

‫כי אין לזה שום השלכה

‫מוסרית

‫כיוון שאין השלכה מוסרית, התורה לא מספרת

‫אז מי כן מספר לנו

‫מתי נברא הגוף?

‫לא

‫המדע

‫אנשי המדע, הם עסוקים

‫בשאלה הזאת, כיצד נברא

‫גוף האדם

‫אז יש להם תיאוריות, יפות

‫או לא יפות, לא משנה

‫זה הגיע מאיפה שזה הגיע

‫יכול להיות שזה יקח

‫מיליוני שנים כדי שזה יגיע

‫מיליארדי שנים כדי שזה יגיע

‫את זה התורה לא פירטה

‫כי זה לא העניין שלה, זה כאן מובן

‫רק כי מספרת

‫והיה הששם אלוהים לאדם ולשתוק

‫ולתנות אור, והיה על בי שם

‫והיום מרשם

‫אלוהים

‫הן

‫האדם היה כאחד

‫ממנו לדעת טוב

‫ורע, ואתה

‫פן נשלח ידו

‫ולקח גם עץ החיים

‫ואכל

‫וחי לעולם

‫מה אתה רוצה?

‫נכון

‫אתה שואל, איך יכול להיות שהוא עדיין בגן עדן

‫כבר יש לו גוף?

‫והיה השם אלוהים לאדם ולשתוק

‫ולתנות אור, והיה על בי שם

‫זה כבר, הוא עדיין

‫לא בעולם הזה, והוא כבר לא

‫בגן עדן, ואני אסביר לך מה הכוונה

‫זה מה שקורה לתינוק

‫כשהוא ברחם עמו

‫זה השלב

‫בספר חסד לאברהם, לרבנו

‫אברהם עזולאי, תלמידו של הערי

‫שם כתוב

‫שיש לנפש חטא

‫בטרם בועל העולם הזה

‫כשהנפש שומעת

‫להסתת הנחש

‫ואוכלת מעץ הדעת ולובשת

‫כותונת אור, ואז היא

‫נולדת

‫אז זה בעצם תהליך

‫הלידה פה, שמתואר

‫בסדר?

‫נכון, בדיוק

‫זה מצב הביניים

‫משהו כזה, הוא בלובי

‫הוא עכשיו

‫לובש חליפת חלל

‫כדי להגיע לחלל של העולם הזה

‫בסדר?

‫וישלחה

‫אז למה הוא לא רוצה

‫שיקח מעץ החיים, זה הסברנו, נכון?

‫מה? למה לא?

‫תגידי למה לא

‫לא, אבל זה כאילו

‫יש כאילו, צריך לגמור לספיק את חלל

‫כן, הוא מפחד, ודאי

‫הוא מפחד נורא, כשאדם יאכל מעץ החיים

‫זה נורא יהיה, כי אז הוא יחיה לעולם

‫ואז מה יקרה?

‫לא יהיה לו תיקון

‫כלומר, הוא יכנס לנצח

‫עם החל שלו

‫אז חייבים להציל אותו

‫מאכילת עץ החיים, הפעם

‫והישלחו השם אלוהים

‫מגן העדן לעבוד את האדמה

‫שלו לקח משם

‫והיגר... עכשיו

‫אני לא הבנתי כלום כאן, כתוב והישלחו

‫דיברנו על זה ככה בשבוע שעבר

‫הוא משלח אותו

‫מגן העדן לעבוד

‫את האדמה שלו לקח משם, למה הוא צריך

‫לצאת כדי לעבוד את האדמה?

‫כדי לקיים את הכללה שלו, נכון?

‫בזהה תפחה

‫בתוך הלחם

‫אז היה צריך להיות כתוב

‫שהוא שלח אותו מגן העדן לעבוד את האדמה

‫שלו לקח משם וללדת

‫כדי לקיים את הכללה שלה

‫נכון?

‫זה לא כתוב, סימן שהוא גורש

‫ולא היא

‫היא נשארה תקועה שם

‫נכון? מה?

‫לא שומע

‫היא תקועה שם, כן

‫עכשיו, אני שואל את השאלה אם זה נכון

‫אז למה יש נשים בעולם שלנו?

‫כדי שהן לא תינה לבד

‫כלומר, איך הן התחתנו?

‫זאת אומרת, הן פה בגרמה

‫נשים

‫הן נמצאות בעולם הזה בגרמה

‫ולכן, מצד הטבע שלהן

‫שייכות לעולם של גן עדן

‫לכן הן פטורות ממצוות עשיית של תלויות בזמן

‫כי הן לא בזמן, מצד השורש שלהן

‫מה שענקן האדם, שהוא באופן

‫האיש, שמרגיש שייכות טבעית

‫לעולם הזה, ולכן הוא ‫מוכריע במצוות שהזמן גרמה

‫עכשיו, לפי זה מובן, מדוע

‫הגברים מרוצים מזה שהם בעולם הזה?

‫גברים

‫איך הם אומרים? שלא עשני אישה

‫נכון?

‫למה שהוא לא יגיד שעשני איש?

‫תסמך במה שאתה, לא במה שאתה לא

‫זה מוזר הדבר הזה

‫כן? כי להיות איש

‫זאת לא מעלה

‫כי מה ההבחנה בין איש לאישה?

‫האיש נמצא במצב של

‫צורך של אשלמת הזהות שלו

‫אם כן הוא חסר

‫להיות חסר זה לא דבר שצריך להודות עליו

‫אתה לא יכול להגיד ברוך שעשני איש

‫כי איש זאת לא מעלה

‫אלא מה? אתה יכול לברך שלא עשני אישה

‫מדוע? כי בעולם הזה

‫לאישה יש תסכול יותר גדול

‫כיוון שהיא בעולם שלם

‫כמו שאירע

‫היא באה מעולם שלם, והיא בעולם לא שלם

‫אז היא מרגישה

‫איזושהי זרות ביחס לעולם

‫לכן היא לא יכולה

‫להגיד ברוך שעשני אישה

‫כי בעולם הזה

‫להיות אישה יש בזה בעיה

‫אלא מה? תגיד

‫שלא עשני איש

‫כן? זה לא מעלה גם כן

‫שהיא תגיד שעשני קרצונות

‫זאת המעלה

‫כלומר שהיא עשויה קרצונות

‫ולכן היא משלמת על זה את המחיר

‫של התסכול הנשי בעולם הזה

‫מובן? כן, מה אתה רוצה?

‫לפי זה שלא עשני גוי

‫זה עוד קושייה

‫כי אם לא עשני גוי, סימן שיכולתי להיות גוי

‫וארי לא נולדתי גוי

‫תחשוב על זה

‫לכן המקובלים אומרים

‫שברור שלא התגלגלתי בגוי

‫והדרשנים אומרים

‫שלא גוי עשה אותי

‫שלא עשני גוי

‫שלא עשני גוי

‫כן?

‫אז אני אומר, לכל ברכה וברכה יש הפירוש שלה

‫וזהו

‫וזהו, אז לכן יש

‫עכשיו, למה באמת היא לא גורשה?

‫כי היא לא חטאה, לפי מה שלמדנו

‫כיוון שהיא לא חטאה

‫היא לא מגיעה לגירוש

‫מצד שני היא חטאה בגרמה, היא גרמה לו לחטא

‫לכן היא מגורשת בגרמה

‫מן העולם העליון

‫כן?

‫הנחש, האם הוא גורש או לא?

‫אני לא יודע, לא כתוב שום דבר

‫אני לא יכול לדעת

‫כן?

‫כי לגבי האדם כתוב בגירושית

‫האדם, והאדם זה כולל גם אותה

‫לא

‫הוא הנחש

‫יש האדם, ויש הנחש

‫שלושתם ביחד זה

‫האנושי הזה, כן, מה אתה אומר?

‫האדמה שהוקח משם זה אדמה ‫שעובדת אחרי שהוא מגורש

‫האדמה שהוקח משם זה משהו ‫שעובדות עליון יותר מאז מה שהוא עובד

‫לא

‫לא

‫לא נכון

‫כתוב, שהוא הלך לעבוד את האדמה

‫שהלוקח משם, משמע שהוא לוקח

‫מן העולם הזה, והוא הוכנץ לגן אדן

‫כתוב, נכון?

‫כתוב

‫וייצר השם אלוהים ואת האדמה

‫עפר מן האדמה

‫רק כתוב, וינחהו בגן אדן

‫משמע שלפני חיידון הוא לא נשאר

‫זאת אומרת שיש

‫הקרנה של הטבע

‫על העולם העליון

‫זה מה שהוכנס לגן אדן

‫ודאי, ודאי

‫מה? הטבעיות

‫החוקיות, מה אתה אומר?

‫תקרא לזה יתרות הדילתטה

‫פסוק אבדלת

‫והגרש את האדם

‫ויש כן

‫מקדם לגן האדן

‫את הקירובים

‫ואת להט

‫החרב המתהפכת

‫לשמור

‫את דרך העץ החיים

‫יש הרבה פה מה להבין

‫אבל קודם כל הייתי רוצה להבין

‫מה זה חרב? מישהו ראה פעם

‫חרב בחיים שלו?

‫לפחות בצעצועים

‫של הילדים, לא?

‫יש חרב, מה?

‫זה גוף מתחתי

‫ארוך וישר, נכון?

‫זה חרב

‫אז חרב זה קו ישר

‫וכאשר החרב

‫מתהפכת

‫היא הופכת להיות עיגול

‫נכון? כלומר

‫קו ישר מתעגל

‫מתהפכת כל הזמן, מה?

‫לא הבנתי

‫זאת אומרת שה

‫מוסריות הקווית

‫נעלמה

‫ועכשיו אנחנו בעולם של טבע

‫החרב מתהפכת

‫מה?

‫לא נעלמה לגמרי אבל צריך בשביל זה

‫להשאיל לך מבט מהיר מאוד שרואה

‫איך שבעצם המעגל הזה

‫הוא בעצם קו

‫מה?

‫המעגל זה טבע

‫כי במעגל אין מעלה ומטה

‫יש מחזוריות

‫מה שאין כן במוסר

‫יש ערכים, יש מעלה ומטה, ימין, שמאל, קדימה

‫ואחורה

‫אז בעצם בעולם שלנו יש הסתרה של דרך

‫עץ החיים

‫אנחנו לא רואים את העולם הקווי הישר

‫פחות הוא לא גלוי אלא אם כן התורה מגלה לנו

‫עץ חיים היא למה חזיקים בה

‫אבל סתם ככה

‫המוסר מתעגל

‫נהיה טבע

‫חטא עגל הוא עגול

‫זה איש עיגול עכשיו, לכן אי אפשר לראות כלום

‫כמובן? כן

‫להאצים את הדין

‫זה חום

‫עכשיו

‫הקרובים, למה אתה לא שואל

‫מה זה הקרובים?

‫מה זה הקרובים?

‫אה, אתה שואל מה זה הקרובים

‫קרובים זה מלאכים

‫נכון?

‫זאת אומרת יש מלאכים בליבו של

‫האדם, שאם

‫הם יהיו מספיק תוחים

‫בשבילו, יסכימו להפסיק לסובב

‫את החרב

‫ואז הוא יוכל לראות את דרך עץ החיים

‫הרי זה מה שכתוב

‫בספר יחזקאל

‫שיחזקאל ראה כעין החשמל

‫ראה את המלאכים כעין

‫החשמל בתוך האש

‫אמרו חזל מה זה חשמל?

‫חש זה

‫מה?

‫שותק, מה זה מל?

‫מדבר, ממלל

‫פעמים חשות, פעמים

‫ממללות

‫זה המלאכי ליבו של האדם

‫שהם צריכים לפעמים להיפתח

‫לפעמים להיסגר, הכל לפי

‫מעלת האדם, כן, מה אתה רוצה?

‫למה

‫אורם בגנדן?

‫קדם לגנדן?

‫הם לא בגנדן, הם מקדם לגנדן

‫הם בנקודת האשקה

‫בין האדם לבין גנדן

‫אז איפה הם?

‫זה מלאכי ליבו של האדם, יש לאדם

‫מלאכים, כתוב בפרשת השבוע

‫וישלח יעקב מלאכים

‫זאת אומרת שיש לו אפשרות

‫לשלוח מלאכים, כן

‫אז גן בגנדן זה לא יותר גבוה מגן האדם?

‫גן באדם מקדם?

‫לא כתוב שזה גן באדם מקדם

‫גן באדם מקדם

‫כתוב מקדם לגן האדם

‫אז זה לא אותו הדבר

‫מקדם זה לא ממזרח?

‫מה?

‫מקדם זה לא ממזרח?

‫מקדם זה ממזרח

‫כן, זה נכון

‫מכירו שהמילה מזרח

‫ממזרח

‫מאיפה שהכל מתחיל, נכון?

‫מאיפה האור מתחיל

‫זה קדם, זה קדימה, זה קדמון

‫זה הראשון, מה שבא קודם

‫אותו דבר

‫כן, בודאי

‫אגב, מה יותר בן מקדם לגן האדם?

‫גן באדם מקדם?

‫גן באדם מקדם

‫אז זה הקדם הראשון

‫אבל פה זה הקדם של האדם

‫שמחוץ לגן האדם

‫זה בין הגן האדם לבין האדם

‫נמצא הקדם

‫זה נקודת ההשקה בין האדם לבין גן האדם

‫דברים פשוטים

‫טוב

‫אז בקיצור, מכאן ואילך

‫אנחנו במצב

‫גרוע

‫והאדם

‫ידע

‫את חווי אשתו

‫ותאר

‫ותלד את קין

‫ותומר, כנתי, שתשם

‫מוזר, לא?

‫אמרנו שהאדם נפל

‫ועכשיו הוא ידע את חווי אשתו

‫מה אומרים הנוצרים

‫על הפסוק הזה?

‫שתוצאה

‫כתוצאה של החטא

‫יש חיי אישות

‫כן? אתה רואה את השפלות

‫שבחיי האישות

‫שארי זה בא אחרי החטא

‫אם האדם לא היה חוטא

‫הוא לא היה נופל

‫לשפלות הבהמית הזאת

‫ככה טוענים הנוצרים

‫על פי סדר הכתובים

‫שכתובים פה לפנינו, נכון?

‫אז איך רשי

‫קרא את זה?

‫והאדם ידע

‫אם זה היה צריך להיות אחרי הגירוש

‫היה צריך להיות כתוב, הידע, האדם

‫אבל כשאתה כותב

‫והאדם ידע, משמע

‫שזה עבר מוקדם

‫האדם ידע עוד

‫מקודם, עוד לפני החטא

‫כבר האדם ידע

‫את חווה אשתו, אז זה כבר מספר

‫את כל הסיפור באופן הפוך לגמרי

‫שזאת קדושה עליונה

‫הזיווג הזה, רק שהזיווג

‫בעקבות החטא קיבל צורה

‫של שפלות, לכן אומרים חזאל

‫עלו למיטה

‫שניים וירדו שבעה

‫שניים זה אדם וחווה

‫שבעה זה אדם, חווה, קין

‫אחותו, הבל ושני אחיותיו

‫שני אחיותיו, סך הכל

‫שבעה

‫כל זה קורה עוד בגן עדן

‫במציאות

‫זה קורה בעולם שלנו

‫בשורש זה קורה בגן עדן

‫למה הם גורשו מגן עדן?

‫מה הבנים והבנות?

‫כן, הם תפלים לו

‫הכל ביחד

‫עכשיו יש פה כמה שאלות

‫רגע, שלום כבוד הרב, לא הבנתי

‫איך מסתדרים האנשים עם ההסבר

‫שמדובר במציאות רוחנית

‫למשל, כי האפר עתה ולאפרת שוב

‫כמו כן הרעיון, לאישה תודה

‫טוב, זה צריך באמת לימוד רב

‫אבל מה זה להרות רעיון?

‫זה ביטוי כזה שאדם אומר

‫ילדי רוחי

‫נכון? וגם האפר

‫אז דיברנו על זה

‫שהאפר זה הקרנה של הטבע

‫על העולם העליון

‫האם התורה לא סיפרה לנו איך הגוף

‫נוצר מכיוון שמה שמלמעלה

‫למטה, התורה מספרת

‫ומה ששייך לתחתונים, מלמטה

‫יספרו המדענים

‫טוב, זה בדיוק מה שאמרנו

‫איך נכנס היצר והקנאה

‫ללא גוף? פשוט מאוד

‫גם מה שאין לו גוף

‫הוא חי מאוד, אז יש שם יצרים

‫וכיוון שיש יררכיה

‫יש קנאה

‫אז למה החווה כן מדברת עם הנחש?

‫כי עם הנחש לא צריך להתאמץ

‫איך אומרים?

‫יצר הרע משלם בקש

‫ואילו יצר הטוב משלם בשק

‫כן, הפוך

‫טוב, את השלומים שלו

‫כן, בבקשה

‫מה, מה הריה? נו

‫למה הם לא ישות נפרדת?

‫למה הם תפילים להם?

‫כל הבנים והבנות

‫למה הבנים ובנות

‫הם תפילים לאדם?

‫מה פירוש המילה תף?

‫אבל היא קיים לדבר כזה בגנדה?

‫כנראה, אהלן

‫אבל למה זה?

‫התחלה השתורה

‫גם במילה מישהו של משתמש בבר

‫אבל למה במילה... ‫יכול להיות, לא יודע, כן

‫גם במשנה

‫התפלים פירושו הילדים

‫עוד דבר, בפגישון

‫אם אני לוקח את העולדה

‫זאת אומרת ההפרה של התולדות

‫שאדם יכול להגיד לך, היא לאיתנו

‫זאת אומרת זה מרפא רעוני לדבר בין אדם

‫נוזמה

‫אז למה זה קורה עוד לפני שיש את זה?

‫כי הרבה אדם לא בא לתקן את החברה הראשון?

‫לא, הרבה אדם לא בא לתקן את החברה הראשון

‫מה הוא בא לעשות?

‫הוא בא להצליח

‫את ההשלמה של הבריאה

‫אבל לעשות את זה כזה?

‫בבקשה

‫אבל לבד, אני רציתי לספר לך עכשיו

‫שאדם חבר היום בגנדה, את יפתור לתאי זה

‫ושנרדו לעולם, יאללה חד

‫כאן תהיה בנות

‫לא, אני אומר, יש לידה

‫יש לידה גופנית

‫ויש לידה רוחנית

‫הלידה הרוחנית קדמה, הלידה הגופנית

‫נעשתה אחר כך

‫עכשיו, כיוון שהיא נעשתה אחר כך, מעורבת בה

‫הבושה

‫אבל זה לא שורשי

‫זה לא שורשי בזיבול

‫נו, אתה

‫הרב אמר שבאינדרס

‫ברוחנים יש גם יצאה, אבל יש איזה שירה אחרת

‫נכון

‫אנחנו רואים שבאינדרס מלאטים אין יצאה

‫מהמחשב לא מקדים זה בזה?

‫כן

‫לא, כי אין להם גם יכולת להתקדם

‫אבל מי שיש לו יכולה להתקדם

‫יש לו קנאה

‫כן, בוודאי, כן, הרי כתוב

‫כל אחד נכבה על מחופתו של חברו, כן

‫כשאנחנו שם

‫מה אתה אומר?

‫לשמור את דרך הצחיים

‫שלא ייגשו אלי צחיים

‫שלא על פי סדר

‫כי אם זה לא על פי סדר

‫עוד פעם חוזר אחת, כן

‫זה בלי כמו שהסברתי

‫שאיש ואישה זה סכל ורגש

‫זה לא גברים ונשים

‫בסדר, כן

‫אז אם הקיצור לבן אדם

‫זה לעשות את הקיצור לבן הראשון

‫לעלות את העולם

‫למה עדיין

‫השאלה היא למה האדם האמיץ יצא עם זה

‫נדבר על זה

‫כשנלמד את הסוגיה

‫נכון, אנחנו רק בהתחלה

‫של הפרק הרביעי

‫נכון? לא, בסדר

‫אתה רוצה שנרוץ

‫אבל אני רוצה שנבין

‫אז כל אחד והעניין שלו

‫בסדר?

‫אז פה אנחנו לומדים שוהאדם ידע

‫זה קודם לחטא

‫ובזה גם הגיע השיעור לסיומו

‫ונמשיך בפעם הבאה

‫אז שלום
[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/234932195″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:01′, fwdevp_time_to_hold_add:’0′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]
מספר פרק בסדרה : 10
"והנחש היה ערום מכל חית השדה"
"והאדם ידע את חווה אשתו ותהר ותלד את קין"
פרק ג’ פסוק ז’
אורך השיעור: 49 דקות

רוצה להיות שותף בהפצת שיעורי תורה? בחר סכום!

סכום לתרומה

ש”ח 

כיצד נוח לך להמשיך?

No data was found
[fwdevp preset_id=”meirtv” video_path=”https://vimeo.com/234932195″ start_at_video=”1″ playback_rate_speed=”1″ video_ad_path=”{source:’https://meirtv.com/wp-content/uploads/2022/02/logomeir2.mp4′, url:”, target:’_blank’, start_time:’00:00:00′, fwdevp_time_to_hold_add:’7′, fwdevp_add_duration:’00:00:07′}”]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

“ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירומים הם”

Play Video

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן