ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: כי תצא
פרשה נוכחית: כי תבוא
פרשה הבאה: נצבים
 

הלל הזקן

אישי ישראל

הרב אורי עמוס שרקי / ה כסלו ה'תשע"ז / 5 דק'
קוד שיעור: 40040
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל
  • לעילוי
  • נשמת סבלוולף ישראל בן נחמה ושלמה
  • לרפואת
  • הנפש והגוף במהרה של: שמחה אוריה בת רחל יפתח ידידיה בן רחל משה נריה בן רחל (חולה נפש) בניה אברהם בן רחל רחלי בת שמחה מיכל עלי ברוך בן אורה
  • להצלחה,
  • לרפואה ולשמירה של: משה בן רחל ראשל חיים בן שמחה מיכל שמחה מיכל בת ריקיטה ברוך בן שמחה מיכל
  • לע"נ
  • בני משפחת עטר ההורים יריב ושושנה. והילדים: יעקב ישראל, עטרת תפארת, איילה, מוריה, ידיד ואביגיל. ת.נ.צ.ב.ה. אמן.
  • לע"נ
  • הילד עובדיה רועי בן שלומית רעות ז"ל.
  • לרפואת
  • מנשה בן אכסה בתוך שאר כל חולי עמו ישראל- אמן.
  • לרפואת
  • סימה בת יסכה בתוך שאר ישראל. אמן.
  • לע"נ
  • מרת מוני בת אסתר ע"ה
  • לעילוי
  • נשמת ישראל סבלוולף בן שלמה ונחמה.
  • לע"נ
  • ניר בן סעדיה וציונה חנוכי.
  • לע"נ
  • אליהו נח בן חנה זצ"ל.
  • לע"נ
  • אורה בת יוסף ע"ה
  • לרפואת התינוקת שירה חיה בת ג'ואנה אסתר רחל

This text will be replaced
על השיעור:
"אם אין אני לי, מי לי - וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?"
- הלל הזקן
למה התכוון הלל?
לתת לנו עידוד פסיכולוגי - שאדם במצב של צרה צריך לסמוך על עצמו?
זה נאמר כבר במקומות אחרים...
נראה שהלל רצה לרמוז לנו על נקודה הרבה יותר עמוקה:
אם ה"אין" ( = האינסוף) הוא האני שלי אז אני עומד מול מישהו. מול אישיות. "מי" לי.
אבל אם אני שוכח את הקב"ה... אז אני הופך להיות אובייקט. "מה" אני.
אמירה זו של הלל מדברת על היחס שלנו אל האלוהות כאישיות אל אישיות ולא כאל אובייקט כמו שסברה הפילוסופיה הסטואית בימיו.

כל התגיות
הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד באמונה