ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: תולדות
פרשה נוכחית: ויצא
פרשה הבאה: וישלח
 

הארכיון נתמך על ידי
קרן דור ס"ת

"ואנכי הסתר" - חלק א

פורים

הרב ראובן פיירמן / י"ב אדר ה'תשע"ה / 21 דק'
קוד שיעור: 57497
Loading the player ...
תרומות לספר החדש של הרב ראובן פיירמן "תפילה זכה" ניתן להעביר ליוסף 0546305402
על השיעור:
פורים שונה במהותו מכל החגים. לכולי עלמא רק פורים ישאר לעתיד. גם כל ספרי קודש יהיו בטלים חוץ מחומש וממגילת אסתר (רמב"ם, מ"ר). חז"ל: פורים הכי עליון מכל החגים שאפילו כפורים הוא כמו פורים! ימי רצון יותר מכיפור.
השאלה למה אנחנו לא מרגישים את זה?
ההופעה האלוקית בעולם היא בשתי בחינות, אחת זכרית ואחת נקבית. ה' רק מתגלה בפן זכרי או נקבי. "כאיש אשר אמו תנחמנו כן אנכי אנחמכם" (ישעיה). "מודים אנחנו לָך" - גילויים נקביים.
מהו פן זכרי או נקבי? הזכרי הוא בין היתר מידת הדין לעומת מידת הרחמים (-רחם). איש הוא בחינת השתלמות, ואשה - שלמות, כביכול פסיבית. האיש, מצד שהוא תלוי במעשים בעוד אישה - צד סגולי. הבחינות האלו קרויות זכר ונקבה. אנחנו חיים בפן הזכרי בעוד הפן הנשי מוסתר. למה? כי הוא מבטל בעצם את העולם, כי במידת הרחמים אין גבולות, אין שאיפות, כי אנחנו ככה, כמו שאנחנו, אהובים מצד הסגולה. אהבה שאינה תלויה בדבר, זה הפן הנקבי. הכל אידיאלי.
לכן, החטא הראשון הוא חטא חווה שביטלה את הגבולות. הפן הנקבי היה דומיננטי לפני החטא. "האשה אשר נתת עמדי..." אומר אד"הר. אדם הראשון היה במדרגה הכי עליונה, של זיהרא ע
תגיות: איש ואישה | אסתר המלכה | ארועי החיים כל התגיות
6 הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד בפורים