פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים)
הקדשות שיעורים
חדשים מהרב
ש”ח
headoffice@emeir.org.il ערוץ מאיר תורני: torah@meirtv.co.il
מכון מאיר משרד ראשי: 02-6511906
פקס: 02-6514820
ערוץ מאיר תורני:
073-2379800
ערוץ מאיר לילדים:
073-2379860
headoffice@emeir.org.il
מכון מאיר בטלפון:
02-6511906
פקס: 02-6514820
ערוץ מאיר לילדים:
073-2379860
ערוץ מאיר שיעורים:
073-2379840
torah@meirtv.co.il
תגובה אחת
הרב שרקי אינו עושה הבחנה קטגורית בין “חוק” (או “חוקה” וכמובן גם “הלכה”) לבין “צדק” או עשיית צדק (ע”י אדם). “רשע”, אגב, אינו קטגוריה משפטית אלא מוסרית. מבחינת החוק ישנו רק ‘עובר עבירה’, עבריין וכו’. משפט אצל האדם מבוסס על החוק שנאמר, שָׁם שָׂם לוֹ חוק וּמִשְׁפָּט. גם בחינת החוק האזרחי או החוקה וכו’. השופט (נקרא לפעמים אלוהים) הוא מי שעושה את המשפט ע”פ החוק. כל התהליך הזה נקרא צדק. שנאמר מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ. אצל האדם כל דבר מהותי יוצא תמיד מן הכוח אל הפועל כך גם משפט וצדק וכו’. אצל השי”ת, להבדיל מהאדם, הכל נמצא לעולם בפועל וכן מהותו אחדותו, שהוא הדעה והיודע והידוע (מו”נ א, סח). כך משפטו וצדקו ונקמתו וכל כיוצא באלה אינם נפרדים לבדם מעצמותו האחדותית הפועלת.