ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: תולדות
פרשה נוכחית: ויצא
פרשה הבאה: וישלח
 

הארכיון נתמך על ידי
קרן דור ס"ת

מעיין באר ובור. עבודת אברהם, יצחק ויעקב

עבודת הנפש בעקבות פרשת תולדות

הרב אייל ורד / כ"ד חשוון ה'תשע"ה / 34 דק'
קוד שיעור: 8991
Loading the player ...
הסדרה נפש הפרשה מאת הרב אייל ורד משודרת מדי יום רביעי בשעה 15:15
על השיעור:
יצחק חופר בארות. העיסוק מעיד על מהות האדם. ומהו 'חופר בארות'?
אברהם אבינו היה בבחינת מעיין - נביעה בלתי פוסקת. כולם מתברכים ממנו והוא לא זקוק לאיש. הוא אנרגיה עצומה של נתינה, של הצפת חסד. הצפה עובדת בנפש - זו נתינה ללא שום תמורה. היא טובה בשלב קריטי של ראשית הילדות, ראשית העולם, אך מפני שאין לה גבול היא עלולה בהמשך לקלקל. נתינה בלי לתבוע מן המקבל, עלולה לקלקל אותו ולהפוך אותו לאנוכי.
פה מגיע יצחק. הוא באר. באר מים חיים. הוא חופר למטה. לשיטה זו, אדם יחפור פנימה. צריך סבלנות, יכולת העמקה, עקביות והתמדה, אפילו שסותמים לו את הבאר. בלימוד תורה אפשר לראות בחינות של מעיין ובאר. המהר"ל המביא כל המקורות, לעומת ביאור הגר"א שהוא בתמצית. יצחק בא לומר - תעמיק. תחפור. תדייק. לפי הזוה"ק הבארות שחפר יצחק היו מקוואות. בטבילה במקווה אדם נקי מדברים חיצוניים, מגיע לנקודה הפנימית שבשבילה הוא בא לעולם. בשיטה זו אתה פותח את הסתום בזה שאתה מבאר אותו. שיטת יצחק נדרשת מאד לדור שלנו שהוא מוצף.
יעקב הוא בור, סוג של שילוב בין מעיין לבאר. מידת התפארת. הוא חופר בורות. בור, הוא אמנם עבודת חפירה, אך גם קולט את השפ
תגיות: אברהם יצחק ויעקב | פרשת תולדות | חפירת הבארות | הכנעה הבדלה המתקה כל התגיות
2 הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד בעבודת הנפש בעקבות