ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: תולדות
פרשה נוכחית: ויצא
פרשה הבאה: וישלח
 

הארכיון נתמך על ידי
קרן דור ס"ת

יצירת מרחב ציורי - חלק ב

על זוגיות וגאולה

ד"ר מיכאל אבולעפיה / כ"ד אלול ה'תשע"ה / 28 דק'
קוד שיעור: 9653
Loading the player ...
לפניות לד"ר מיכאל אבולעפיה לצורך קביעת תורים, נא לפנות לדורית 052-9555868 (10:00-12:00)
לדף הבית של ד"ר מיכאל אבולעפיה לחץ כאן
על השיעור:
לעילוי נשמת ''רות בת הרב מנחם יהושע''


אדם שרוצה להתקרב צריך קודם להתרחק, זה מה שיוצר את הקרבה.
רצוא ושוב- החזקת המציאות באיזון, כך מפתחים את כוחות הנפש.
אומר הרמח''ל: רק אחרי שמבינים את החיסרון שבחושך, מצליחים להבין את היתרון שבאור.
לפי תחושת החסר, כך נכיר את היש.

המציאות מזמינה את האדם לפעול, אם לעצור או להמשיך וכו'
בחינוך ילדים, הילדים מזמינים אותנו כיצד לפעול: יש ילד שזקוק לתשומת לב רבה לעומת ילד שזקוק לפחות.

תקיעת השופר היא אור האינסוף, הידיעה ששורש הרע הוא טוב.
אח''כ מגיעים שברים ותרועה, כלומר המשברים, ולבסוף שוב תקיעה.
אומר הראי''ה, לימוד התורה היבשה ביחס ללמוד אמונה יכול להיראות כריחוק, אך הוא מביא לקרבה, לאור אמיתי, חזק מאור רגעי שבא על האדם פתאום, כמו שאורו של המקדש השלישי חזק מאורו של המקדש הראשון.

אדם שמכיל את המציאות נקרא תמים.
אדם שלומד תורה, אוהב את החיים, כי יש לו עין טובה על המציאות.
כל התגיות
6 הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד בזוגיות