ערוץ מאיר
כל הנושאים
פרשה קודמת: תולדות
פרשה נוכחית: ויצא
פרשה הבאה: וישלח
 

הארכיון נתמך על ידי
קרן דור ס"ת

שימוש בשתיקה בחינוך ובעבודה עצמית - חלק א

עבודת הנפש בעידן המודרני

ד"ר מיכאל אבולעפיה / כ"א חשוון ה'תשע"ו / 26 דק'
קוד שיעור: 9679
Loading the player ...
לפניות לד"ר מיכאל אבולעפיה לצורך קביעת תורים, נא לפנות לדורית 052-9555868 (10:00-12:00)
לדף הבית של ד"ר מיכאל אבולעפיה לחץ כאן
על השיעור:
***לעילוי נשמת רות בת הרב מנחם יהושע***


אדם חייב תוכן בחייו, אך גם הכלי צריך להיות בנוי ומתוקן.
יש צורך בעבודה עצמית והיא מושגת דרך שתיקה.
שתיקה היא מבט פנימה.

בהקשר החינוכי שתיקה היא העמקת המפגש עם המציאות, היא שחרור ולא וויתור.

לפי ר' נחמן מגיעים להתחדשות ויצירה על ידי שינה, כלומר הרפיה.
אדם שישן משתיק את המודעות ומתחבר אל הגוף.

יש לתת מקום לתחושות ולהתחבר אליהן, זה נעשה באמצעות שתיקה.
מי שמרעיב את היצר, יצרו שבע ומי שמשביעו, יצרו רעב, ע''י נתינת מקום לרגשות והתחושות הן נרגעות.
מתוך השתיקה מגיע הדיבור, זה שיח ממקום אחר.

נאמר לאברהם, ''וירא אליו ...''- חיבור דרך הגוף.
צריך להתחבר לטוב שבמציאות, צריך לדעת לוותר.
אברהם עשה שלושה וויתורים בחייו (עזב את העבר (מולדתו), את העתיד (את בנו) ואת ההווה (עוזב את ה' כשבאים אליו אורחים)).

גם בזמן התפילה צריך לפעמים לעצור, לשתוק ולחשוב איך התפילה צריכה להיראות.
לאדם יש רצוא, הוא רץ מדיבור לדיבור, אך אין לו שוב, מנוחה ושבת.

לא מצאתי לגוף טוב משתיקה- הגוף ניזון מהיכולת לשתוק.
כשמשתיקים את המחשבה מגיע דיבור ממקום אחר.
צריך לחזק את המצוי בחשיבה חיובית, הנשמה זה הרצוי שמביאה את הרוח למפרשים.

חיבור לתחושות- ברית מילה זה לאפשר לאור האלוקי להופיע דרך הגוף.
כשאדם ישן הוא מחובר לתחושות כי הוא משתיק את המחשבות והשמיעה החיצונית.


תגיות: השקטה | שתיקה כל התגיות
6 הוספת תגיות
תגובות כתוב תגובה
טרם התקבלו תגובות לשיעור זה
צופים כותבים
עוד בזוגיות